Duyuru

Kapat
Henüz duyuru yok.

Konjektör Nedir? Konjektör Arızası Sonucunda Ne Gibi Olumsuzluklar Doğabilir?

Kapat
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
new posts

  • Konjektör Nedir? Konjektör Arızası Sonucunda Ne Gibi Olumsuzluklar Doğabilir?

    KONJEKTÖR ARIZASI!

    Motorumla yerin 2 kat altında bulunan garajımın yokuşundan çıkarken ilk defa konjektör ışığı yanıp sönmedi. Daha önceleri motoru çalıştırmadan önce biraz yanar söndüğü zamanda kontağa basıp motoru çalıştırırdım...

    Yüksek devirlerde tekrar ışık yanıyor,yol bilgisayarından akü voltaj oranıda max derece olan 15 volt olarak gösteriyor...

    Bilen arkadaşlar yardımcı olursa çok memnun olurum

    1-Konjektör tam olarak nedir?
    2-Konjektör arızası ne gibi sıkıntılara yol açabilir?

    Teşekkür ederim.

  • #2
    Alicim konjektör şarj dinamosundan gelen AC 10V-20V Elektriği DC 13-14Volta çevirir. Bu sayede hem motorun çalışması için bujilere, ve farlara gerekli enerji hem de akünün şarj olabilmesi için aküye gerekli elektriği sağlayan parçadır.

    Senin motorunda anlatımına göre fazla voltaj görünüyor.Kısa sürede değiştirmende fayda var .

    Yorum yap


    • #3
      Üstat Konjektör açıklaması yapmış fakat bildiğim kadarıyla konjektörle alakalı gösterge tablolarında herhangibir ikaz işığı yok.

      Bahsettiğiniz (Sarı) Konvektör ışığı olmasın?

      Yorum yap


      • #4
        Peki bu fazla voltajı almak için Xenon far taksak,konjektör değiştirmeden voltajı düşürmeye katkısı olmazmı? :P

        Bilgilendirme için teşekkür ederim,en kısa zamanda uğrayacağım yanına...

        Yorum yap


        • #5
          artlim17 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
          Üstat Konjektör açıklaması yapmış fakat bildiğim kadarıyla konjektörle alakalı gösterge tablolarında herhangibir ikaz işığı yok.

          Bahsettiğiniz (Sarı) Konvektör ışığı olmasın?
          Evet sarı bir ışık. Genelde arabalarda da var aynı ışıklı gösterge. Çalıştırmadan önce belli bir süre yanar sonra söner. Konjektör diye biliyorum. Konvektör nedir peki?

          Yorum yap


          • #6
            A.Tuğrul Kaya Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
            Evet sarı bir ışık. Genelde arabalarda da var aynı ışıklı gösterge. Çalıştırmadan önce belli bir süre yanar sonra söner. Konjektör diye biliyorum. Konvektör nedir peki?
            Net bazen çok yavaşlıyor kusura bakmayın.

            Şimdi olayın özünü şöyle anlatayım, anladığım kadarıyla sizin motorunuzda da katalizör var, katalizör euro3 ve sonrası motorlarda çevresel açıdan iyileştirmek amacıyla AB tarafından son 10 yıldır mecburi tutulan bir sistemdir.

            Bir aracta katalitik konvektör varsa AB normlarında çevreci motor sayılır.

            Bu araçların yakıt değerlerinin ölçülebilmesi için egsos ve hava filtrelerinin üzerinde sensörler vardır. Bu sensörler havanın motora girişini, daha sonra egsoz ile çıkışının değerlerini aracın beynine gönderir.

            Gönderilen verilerde uyumsuzluk varsa bu lamba yanar. Yani sana YAKIT DEĞERLERİN NORMAL DEĞİL diye uyarır.

            Çözümü basıttir bu sensörlere (lambda sensörü yada hava akışmetresi) biraz basınçlı hava tutarsan ışık yanması kesilir ancak çözümü bu değildir.

            Bu işten anlayan iyi bir yerde yakıt sisteminizin ayarlarını yaptırmanızı öneririm.

            Yada motorunuzun Carbon salınım değerlerini biliyorsanız, normal araçlara yapılan egzos emisyonu yaptırın ve mevcut değerleri tespit ettirin, eminim arada bayağı fark çıkacaktır.

            Bu ışığın yanıyor olması; Uzun vadede size hiç bir zararı olmaz sadece aracınızın yakıtı artar.

            Yorum yap


            • #7
              artlim17 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
              Net bazen çok yavaşlıyor kusura bakmayın.

              Şimdi olayın özünü şöyle anlatayım, anladığım kadarıyla sizin motorunuzda da katalizör var, katalizör euro3 ve sonrası motorlarda çevresel açıdan iyileştirmek amacıyla AB tarafından son 10 yıldır mecburi tutulan bir sistemdir.

              Bir aracta katalitik konvektör varsa AB normlarında çevreci motor sayılır.

              Bu araçların yakıt değerlerinin ölçülebilmesi için egsos ve hava filtrelerinin üzerinde sensörler vardır. Bu sensörler havanın motora girişini, daha sonra egsoz ile çıkışının değerlerini aracın beynine gönderir.

              Gönderilen verilerde uyumsuzluk varsa bu lamba yanar. Yani sana YAKIT DEĞERLERİN NORMAL DEĞİL diye uyarır.

              Çözümü basıttir bu sensörlere (lambda sensörü yada hava akışmetresi) biraz basınçlı hava tutarsan ışık yanması kesilir ancak çözümü bu değildir.

              Bu işten anlayan iyi bir yerde yakıt sisteminizin ayarlarını yaptırmanızı öneririm.

              Yada motorunuzun Carbon salınım değerlerini biliyorsanız, normal araçlara yapılan egzos emisyonu yaptırın ve mevcut değerleri tespit ettirin, eminim arada bayağı fark çıkacaktır.

              Bu ışığın yanıyor olması; Uzun vadede size hiç bir zararı olmaz sadece aracınızın yakıtı artar.
              Çok teşekkür ederim Turgay bey,inşallah bahsettiğiniz gibidir...

              Gerçi ilk etapta bende yakıtta bir problem vardır diye olumlu tarafından düşünmüştüm. Kalitesiz/katkılı/kaçak (artık nasıl adlandırıyorsanız) yakıtlarda yanma problemi olacağından, bahsettiğiniz gibi ışığın yanmasına neden olabilir. Ama ışık sürekli yanmaya başladıktan sonra aküde bir problem meydana geldi. Daha sonrada aküyü değiştirmek zorunda kaldım zaten...

              Yorum yap


              • #8
                Akü voltaj göstergesinin gösterdiği 15 volt fazla,her an akünüzü eritip sizi yolda bırakabilir.

                Yorum yap


                • #9
                  Gösterge tablonuzdaki sarı ikaz yakıt değerlerinizle alakalı,

                  15 volltluk şarj değeride Üstadın da dediği gibi yüksek bi değer, Konjektör bu düzenlemeyi yapan bi elektronik devredir, yeni bir konjektörle test edip üzerindeki konjektörün vadesinin dolup dolmadıını anlayabilirsiniz.

                  Yorum yap


                  • #10
                    Motordaşım Ali malum aynı motora sahip olduğumuz için bende bi kaç bişey yazayım , akü değeri yol bilgisayarına göre 13~14,5 geçmiyor , motor çalıştığında ise 15 in üzerinde bi değer görmedim zaten normal şartlarda çıkması mümkün değil elektronik devre max değeri 15 dir motor çalışırken 15 in üzerine çıkıyor mu ? . Bahsettiğin ışık Turgay bey'in yazdığı gibi yakıt sistemi ile ilgili son aldığın benzini her zaman aldığın yerden almadıysan benzinin yanma oranı düşük olma ihtimali ile bi ihtimal yakamıyordur o yüzden ışık yanıyor olabilir nacizane fikrim budur ...

                    Yorum yap


                    • #11
                      Ali Tuğrul geçmiş olsun.

                      Yeni aldığın aküyü tekrar yenilemen gerekmeden ve başka arızalar çıkmadan servise uğramanda fayda var.

                      Yorum yap


                      • #12
                        artlim17 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
                        Üstat Konjektör açıklaması yapmış fakat bildiğim kadarıyla konjektörle alakalı gösterge tablolarında herhangibir ikaz işığı yok.

                        Bahsettiğiniz (Sarı) Konvektör ışığı olmasın?

                        Benzin püskürtme ( enjektör ) ışığı yakar arızalı durumlarda.

                        Yorum yap


                        • #13
                          Çok geçmişolsun Ali abi.En kısa zamanda sorunu çözersin inşallah.

                          Yorum yap


                          • #14
                            Cedath Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
                            Motordaşım Ali malum aynı motora sahip olduğumuz için bende bi kaç bişey yazayım , akü değeri yol bilgisayarına göre 13~14,5 geçmiyor , motor çalıştığında ise 15 in üzerinde bi değer görmedim zaten normal şartlarda çıkması mümkün değil elektronik devre max değeri 15 dir motor çalışırken 15 in üzerine çıkıyor mu ? . Bahsettiğin ışık Turgay bey'in yazdığı gibi yakıt sistemi ile ilgili son aldığın benzini her zaman aldığın yerden almadıysan benzinin yanma oranı düşük olma ihtimali ile bi ihtimal yakamıyordur o yüzden ışık yanıyor olabilir nacizane fikrim budur ...
                            Motordaşım Sedat hocam
                            İlk çalıştığında akü değeri 12 civarında oluyor. Ama hareket ettikten sonra vede biraz gazlamaya başlayınca malum uyarı lambası yanmaya başlıyor. Lamba yanınca akü değeri 14.9-15 olarak gösteriyor. Biraz yavaşlayınca akü değeri 13-14 civarında gösterirken lamba sönüyor. Tekrar gazı açınca akü değeride paralel olarak artıyor ve uyarı ışığı yine yanıyor. :S
                            Geçenlerde enjektörü temizlesin diye katkı maddeside aldım ama birşey ifade etmedi. Ustalara göre sorun konjektörde...

                            Yorum yap


                            • #15
                              İyi dilekleriniz ve önerileriniz için hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim...
                              Çok sık binemiyordum motora,ilgi istiyo naza çekiyor heralde...

                              Hepinize kazasız belasız keyifli sürüşler.

                              Yorum yap

                              Hazırlanıyor...
                              X