Duyuru

Kapat
Henüz duyuru yok.

Performans tipi hava filtreleri hakkında;

Kapat
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
new posts

  • Performans tipi hava filtreleri hakkında;

    Selamlar;
    Başlıktanda anlaşılacağı gibi bu konu ile ilgili zaman zaman bu tip hava filtrelerinin kullanımıyla ilgili
    beğeni,tavsiye yazıları,görüşleri görüyoruz..Hatta satılık ilanlarında dahi bu filtrenin takılı olması,fiyatı vs özellik olarak belirtilmektedir.
    Motorlarını çok seven bizlerin böyle uygulamalarla en iyisini yaptığımız şeklindeki düşüncelerimiz bir bakıma normaldir.

    Oysa bunlar performans arttırıcı özelliklere gerçekten sahipmidir.?
    teknik açıdan koşullar müsaitmidir.?
    Karbüratörlü veya enjeksiyon yakıt sistemleri arasında farklılıklar olmazmı?

    Bu filtreler karbüratörlü yakıt düzeneklerinde eğer motor hacmi 900 veya 1000 cc ve daha üstü ise belki havanın daha fazla girmesi nedeni ile ,kullanıcısına (filtreyi değiştim çekişi arttı )dedirtmesi aslında emme sesi orijinalindeki gibi izole edilmediği için her gaz açışta hoşa giden pıslama şeklinde duyulan ses yüzündendir.
    Enjeksiyon yakıt sistemlerinde durum daha farklıdır.Böyle yakıt sistemlerinde girecek havanı debisi,miktarı ve en uygun yakıt karışımını hazırlaması için bir takım elektronik parçalar bu sisteme dahil edilmiştir.tüm bu hesaplamalar motorun en iyi performans vermesi şeklinde üreticiler tarafından hesaplanmıştır.Bu karışımlar her devirde en uygun hale getirilir.
    Bu filtrelerin en önemli sakıncalarından biri bunların bazı modelleri açık tiptir.yani filtreyi içerisinde muhafaza etmesi gereken bir filtre kabı çıkarılmıştır.Bu durumda motora oldukça yakın olan bunlar motorun çevresinde oluşan sıcak havayıda tekrar içeri çekerler.sıcak hava ,soğuk havadan yoğunluk olarak daha düşüktür.Bu düşük yoğunluk silindirlerin beklediği hava miktarını,karşılamaz, iyi bir kulağa sahipseniz eğer süpap sesini veya avansı duyabilirsiniz.Bahsettiğim en ideal karışım oranına stoichiometric oran deniyor.Farklı model hava filtresi kullanmak bu oranı değiştirmektedir.Eğer bunları kullanan kesimi savunacak olursak yani profesyonel anlamda demek istiyorum, bu kişiler motorlarının emme süpap kanallarını , süpapları büyütürler..hatta dahada abartarak enjeksiyon sistemini komple iptal edip ,karbüratörlüye çevirirler.Buradan sonrası benim dikkat çekilmesi gereken tarafını aştığı için bu kısma girmiyorum.Ayrıca Bizim motorlarımızın konusuda değildir.Dahada önemlisi havayıda bunlar iyi süzmediği için içeriye yabancı maddelerin kaçmasınıda engelleyemeyiz.Bu yabancı maddeler bize motorumuzun daha erken aşınması şeklinde dönecektir.

    Netice itibari ile kullandığımız mevcut motorlara yararından çok zararı bulunan ,toz geçirgenliği daha yüksek olan, ve bu yüzden daha çok hava alan ,kullanıcısınada (filtreyi değiştim çekişi çok arttı abi..)dedirten filtre-süzme -temizleme-toz tutma konuları ile hiç ilgisi olmayan sportif amaçlı bir üründür..
    Motorumuzun uzun yıllar sorunsuz şekilde bizimle olmasını istiyorsak eğer her zaman orijinal filtre kullanmamız gerektiğini unutmamalıyız.
    Bizler için önemli olacağını düşündüğüm farklı konulardada yazmak isterim.
    Konu KALDERA tarafından (http://www.scooturk.net/member/8104-kaldera Saat 25-04-2012, 14:35 ) değiştirilmiştir.

  • #2
    paylasım için teşkkürler ugur bey...

    Yorum yap


    • #3
      Önceki motorum ( SW400) de K&N hava filtresi takmıştık..

      Sebebi, orijinal filtreye göre ömür boyu kullanım garantisi vermesi idi..Herhangi bir performans beklentim yoktu, farkında olmadan olmuş olabilir..

      Herzaman orijinal parça kullanılmasından yana olduğum halde tek sebep K&N 'nin kendini ispatlamış bir marka olması ve ne amaçla kullandığımıza bağlı diye düşünüyorum..

      Yorum yap


      • #4
        Uğur bey ,,

        Bence bu sizin fikriniz,Korayında dediği gibi kendini ispatlamış,bu iş için belki milyon dolar harcayan firmalar var..

        Sizin teoriniz doğru olsa bu firmalar boşa çalışıyor demek.

        Sadece filtre değil,eksoz o şu bu performans artırıcı bir çok ürün vardır ve hepsi test edilip onaylanmıştır.

        Yorum yap


        • #5
          güzel bilgiler, teşekkürler.

          Yorum yap


          • #6
            açık hava filtresi kullanan çoğu kullanıcı yanlış konumlandırma yüzünden sıcak hava çekmekte ve performans düşerken yakıt sarfiyatı artmaktadır.

            Çıkarttığı sesten dolayı gidiyormuş zanneden bir ton adam tanıdım.



            Toz meselesine gelince. açık hava filtreleri düzenli yıkanarak ömür boyu kuullanım imkanı sağlar.


            ancak yıkandıktan sonra mutlaka özel yağlama spreyi yağlanmalı. yağlanmazsa motora minimum düzeydede olsa toz çekicektir.

            Yorum yap


            • #7
              cathedral Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
              Uğur bey ,,

              Bence bu sizin fikriniz,Korayında dediği gibi kendini ispatlamış,bu iş için belki milyon dolar harcayan firmalar var..

              Sizin teoriniz doğru olsa bu firmalar boşa çalışıyor demek.

              Sadece filtre değil,eksoz o şu bu performans artırıcı bir çok ürün vardır ve hepsi test edilip onaylanmıştır.
              bu konu ile yazdıklarım asla ve asla konu hakkındaki bu bilgileri fixlemek veya başkalarının düşündüklerini yok saymak değildir.
              Bu bakımdan yanlış anlaşılmasın...çeşitli modifiyelerede karşı değilim..Benim amacım insanların çok atladığı ve kabule eğilimli olduğu bazı konularda farkındalık yaratmaktır.
              demişimki;
              ''Motorlarını çok seven bizlerin böyle uygulamalarla en iyisini yaptığımız şeklindeki düşüncelerimiz bir bakıma normaldir.''

              ve sonrada demişimki;
              ''Oysa bunlar performans arttırıcı özelliklere gerçekten sahipmidir.?
              teknik açıdan koşullar müsaitmidir.?
              Karbüratörlü veya enjeksiyon yakıt sistemleri arasında farklılıklar olmazmı?''

              Esasen koray beyde farklı bir şey dememiş.teyid ederek;
              ''Herhangi bir performans beklentim yoktu, farkında olmadan olmuş olabilir..'' demiş.

              Yani ben bu üründen kullandım ama performans amaçlı değil..herhangi bir zarar eğer sözkonusu ise farkında olmadan olmuştur.. demiş..Kullanım ömürleri çok uzun olduğu için,yıkanabildiği için tekrar ,tekrar kullanıldıklarından uzun vadede orijinallerinin maliyetini düşürmek istemiş..Buraya kadar sorun yok zaten..

              Sorun teknik açıdan koşulların müsait olmamasında..

              yoksa dediğiniz gibi bu iş için belki milyon dolar harcayan firmalar tabiiki olabilir..Sportif faaliyetlerin olduğu yarışlar ve diğerleride milyon dolarlık sektörlerdir.Ama burada kullanılan motorlardan beklenen performanstır,uzun ömür değildir..
              ve;
              '' bu kişiler motorlarının emme süpap kanallarını , süpapları büyütürler..hatta dahada abartarak enjeksiyon sistemini komple iptal edip ,karbüratörlüye çevirirler''

              demişim ..yani koşulları için gerekli öngördükleri modifiyeleri yapabilirler..

              Ayrıca siz;
              ''Sizin teoriniz doğru olsa bu firmalar boşa çalışıyor demek.'' demişsiniz.
              Bunun teknik yanıtını hemen verebilirim burasıda önemli çünkü..

              Bu performans ve modifiye sektörü okadar gelişmiştirki;
              Boşa çalışıyor sanılan firmaları engelleyebilmek için enjeksiyon yakıt sistemine sahip araçların veya motorların kendilerine göre kendi kullandığı parçalara müdahale edilmemeleri için teknolojilerini erişilemez hale getirmeye çalışırlar..Enjeksiyon sistemlerinin icatcısı hepinizin bildiği gibi bosch firmasıdır.Yine aynı sebepten EZİ adında kendi yazılımları ile izin verilen ölçüde gerekli kontroller yapılmaktadır..çünkü ilk yazımda enjeksiyon sistemlerinde elektronik parçalardan bahsetmiştim.Bunlara PC ile müdahale edilip standart parametrelerini değiştiriyorlar...yani sadece filtre alıp takarak performans beklemiyorlar..Uygun koşulları sağlamaya çalışıyorlar.

              Peki üreticiler bunu kısıtlarsa ne yaparlar..;
              Sektör aşırı büyük ve milyon dolarlık olduğu için hemen orijinal parçaların,beyin dediğimiz ünitelerin soketlerine şak diye oturacak halde veya araya bir adaptör koayarak bağlanbabileecek şekilde performans için çeşitli elektronik üniteler imal ederler....Fiaytlarına bir bakın isterseniz...Bunları boşunamı üretiyorlar...

              O halde üreticilerin bu kısıtlamalara gitmelerinin nedeni anlaşılır sanırım..Demek istediğim bu ürünlere karşı değilim,ama icap ve şartlarını uygun hale getirmek için diğer uygulamaları,modifiyeleri gözardı etmeyelim..Zaten bunu içinde;

              ''Buradan sonrası benim dikkat çekilmesi gereken tarafını aştığı için bu kısma girmiyorum.Ayrıca Bizim motorlarımızın konusuda değildir'' demişim..Yani hiç bir ürün ve markaya atıfta bulunmayıp tamamen teknik doğruları izaha çalışmışım..

              Bu sitedeki scooter kullanıcılarının standart yapıdaki motorlara sahip olduğunu varsayıyorum..
              ayrıca;
              ''Sadece filtre değil,eksoz o şu bu performans artırıcı bir çok ürün vardır ve hepsi test edilip onaylanmıştır.''
              demişsiniz..Evet bir de egsoz performans artırıcı sistemler var..Onun hakkındada yazacak çok şeyler var..Onuda başka zamana bırakalım..

              Konunun bu tarafı içinde açıklama fırsatı verdiğiniz içinde size ayrıca teşekkür ederim..
              Konu KALDERA tarafından (http://www.scooturk.net/member/8104-kaldera Saat 25-04-2012, 16:48 ) değiştirilmiştir.

              Yorum yap


              • #8
                KALDERA Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
                Esasen koray beyde farklı bir şey dememiş.teyid ederek;
                ''Herhangi bir performans beklentim yoktu, farkında olmadan olmuş olabilir..'' demiş.

                Yani ben bu üründen kullandım ama performans amaçlı değil..herhangi bir zarar eğer sözkonusu ise farkında olmadan olmuştur.. demiş..Kullanım ömürleri çok uzun olduğu için,yıkanabildiği için tekrar ,tekrar kullanıldıklarından uzun vadede orijinallerinin maliyetini düşürmek istemiş..Buraya kadar sorun yok zaten..
                Tam olarak demek istediğim buydu..

                Yorum yap


                • #9
                  Paylaşım için teşekkürler.

                  Yorum yap


                  • #10
                    Doğru bir izlenim doğru yorum sadece filtre ile performans arttırılmaz bağlantılı birçok parça gerektirir fakat performans filitresi kutu içi kullanılmalı ve kaliteli marka tescili olan tercih edilmeli filitre alınırken yağ oranına dikkat edilmeli emisyon değerleri içinden çıkan kullanma kitapçığında mevcuttur ve kullanılması gerektiğini mutlaka okuyun

                    Yorum yap

                    Hazırlanıyor...
                    X