Duyuru

Kapat
Henüz duyuru yok.

Stator ( Alternatör, Sargı Ateşleme) yardım ???

Kapat
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
new posts

  • Stator ( Alternatör, Sargı Ateşleme) yardım ???

    arkadaşlar öncelikle herkese selam.motorumla ilgili problemim var yardım ederseniz çok sevinirim. Runner vxr (eski kasa) motorumun 2-3 gün kullanmadım. daha sonra motorumun yanına gittiğimde motorum çalışmadı ve akünün zayıfladığını gördüm.gittim yenisini aldım ve kendim taktıktan sonra hiçbir problem yoktu. 15-20 gün kadar problemsiz kullandım.motorumu 1-2 gün otoparkta bekleyerek kullanmadım ve tekrar motorumun başına geldiğimde çalışmayarak beni hayal kırıklığına uğrattı. evimin yakınındaki bir motorcuya gösterdim ve sorunun aküde olmadığını belirterek sorunun Stator (Alternatör, Sargı Ateşleme) diye bir parçada olduğunu söyledi. fiyatıda 250TL dedi işçilik dahil. bu parçayı daha uygun fiyata bulabilirmiyiz? yada çıkma bulma şansımız varmı? yardım ederseniz çok tşk ederim iyi günler.

  • #2
    Geçmiş olsun bugun benim motorda çalışmadı eğer aküden değilse yandık

    Yorum yap


    • #3
      Çıkma bulursun muhtemelen, veya sardırabilirsin ama çok sağlıklı olmaz.

      Yorum yap


      • #4
        sardırma ücretinin 70-80 lira tuttuğunu duymuştum.ama ne kadar sağlıklı orasını bilemem.100-110 ytl civarında da çıkma bulabilirsiniz

        Yorum yap


        • #5
          peki çıkma nerede bulabiliriz??? elinde olan yada tanıdığında olan varmı ???

          Yorum yap


          • #6
            stator elektrik makinalarında sargıların bulunduğu iki kısımdan biridir. motorun dinamo olarak kullandığı makinanın sargılarının yanmış olduğunu söylemiş anladığım kadarıyla elektrikçiniz. 250 TL bana biraz fazla gibi geldi. çünkü bahsettiğimiz makinanın boyu ve gücü düşük. Bir de bir makinanın sargıları durup dururken yanmaz. Buna neden olacak bir aşırı akımın olması gerekir. Eğer öyleyse sardırsanız bile aynı sorunla tekrar karşılaşabilirsiniz. Mutlaka başka bir problem var mı diye bakılmalı.

            Yorum yap


            • #7
              sti07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
              arkadaşlar öncelikle herkese selam.motorumla ilgili problemim var yardım ederseniz çok sevinirim. Runner vxr (eski kasa) motorumun 2-3 gün kullanmadım. daha sonra motorumun yanına gittiğimde motorum çalışmadı ve akünün zayıfladığını gördüm.gittim yenisini aldım ve kendim taktıktan sonra hiçbir problem yoktu. 15-20 gün kadar problemsiz kullandım.motorumu 1-2 gün otoparkta bekleyerek kullanmadım ve tekrar motorumun başına geldiğimde çalışmayarak beni hayal kırıklığına uğrattı. evimin yakınındaki bir motorcuya gösterdim ve sorunun aküde olmadığını belirterek sorunun Stator (Alternatör, Sargı Ateşleme) diye bir parçada olduğunu söyledi. fiyatıda 250TL dedi işçilik dahil. bu parçayı daha uygun fiyata bulabilirmiyiz? yada çıkma bulma şansımız varmı? yardım ederseniz çok tşk ederim iyi günler.

              Bence , senin ilk işin statör sargının yanıp yanmadığını tespit etmen gerekir..Usta anlattığına göre yanık lafı etmemiş. sartör de sorun var demiş.Statör ancak akım üretimi sırasında yanar.Park a bıraktığında kendi kendine arızalanmaz..Eğer yanma olayı olduysa bu motorun çalışma sırasında olmuştur...Fakat yanan sargının kokusunu senin duyman gerekir..Haydi hareket halinde duymadın diyelim.Motoru park ettiğin zaman duyarsın..Aradan gün geçse bile burnunu Fanın olduğu ,alternatör tarafından koklarsan yanık kokusunu duyarsın...

              Böyle kokular duymadıysan , başka bir motorcuya da göster derim..Malesef ufacık bir arızada hemen sağlam parçalarıda değiştirme yoluna gidiyorlar...

              Size ZAT 150 den örnek vereyim..ZAT ların motor şase bağlantı kablosunu kısa yamışlar..Motor sert kasislere girdiğinde , kablo gerilip ,
              bağlı olduğu papuçtan çıkıyor ve motor bloğuna (-) şase fazı gitmiyor..Marşa basınca tık tık diye marş otamatiği sesi geliyor , yanı M.otomatiği marş motoruna (+) fazı gönderiyor fakat motor bloğunda (-) faz olmadığı için marş bobini çalışmıyor...

              İş , burada Servisin veya tanmirci ustasının insafına kalıyor...Ya aku zayıflamış deyip yeni akü takılıyor veya marş motoru yanmış diye marş motoru değiştiriliyor..

              Ben bunu ZAT 150 formunda ki arkadaşlarda çok yaşadım..


              Bu sebeple sizde statörün gerçekten arızalı olup olmadığını önce tam bir tespit ettirin.. Oksitlenen bir kablo bağıntısıda çıkabilir..

              Kolay gelsin.........

              Yorum yap


              • #8
                Yanlış bilmiyorsam, otomobillerde şarj dinamosu ve akünün doğru voltaj ile (14,5 volt) dolmasını sağlayan konjektör var. Stator dediğiniz bu parça her iki işi de aynı anda mı yapıyor, yoksa sadece şarj dinamosunun mu karşılığı dır?

                Yorum yap


                • #9
                  Cemal ,

                  Elektirik motorlarında , Motor gövdesi içersinde hareketsiz duran sargılara , Stator , Motorun orta göbeğindeki dönen sargılı parçayada Rotor .deniyor..
                  Arkadaşın arızalı olduğu parça sabit duran .Stator sargılar....
                  Alternatör sadece Akım üretip konjektör e gönderiyor...Konjektör de bunu 14.5 volt sabit akımda tutup elektirik devrelerini beslemek ve aküyü şarz etmek için aküye gönderiyor..Akünün salt vazifesi sadece ilk harekette marş motorunu çalıştırmak ...Sonra besleme görevini alternatör üstlenir......

                  Rolantide farların zayıflayıp , gaz verince kuvvetlenmesi sebebi de buna bağlıdır...

                  Tabi benim bildiğim bu..Bu konudaki bilgili arkadaşlarım yardımcı olabilir...

                  Yorum yap


                  • #10
                    Bildiğimiz şarj dinamosu, (alternatör) stator ve rotor adı verilen iki parçadan oluşur. Stator bakır sargılardan oluşur ve daire şeklindedir. Rotor ise statorun dışını saran çember şeklinde hareketli bir mıknatıstır, motorun hareketiyle statorun dışında döner.


                    Konjektör ise dinamonun ürettiği 3 fazlı alternatif akımı doğru akıma çevirir. Şimdiki yeni nesil otomobillerde konjektör, şarj dinamosunun üzerinde gömülü bulunmaktadır. Fakat eski nesil araçlarda ve motosikletlerde(bazısı hariç) konjektör dinamodan ayrıdır.

                    Ahmet Bey'in dediklerine ek olarak:

                    Dinamonun üretebildiği akım motor devri arttıkça yükselir.Rölanti de ise ürettiği akım sınırlıdır. Dolayısıyla motor rölantideyken araç üzerinde birçok yük çalıştırılırsa (far, dörtlüler vs.) dinamonun ürettiği akım yetmez ve aküden akım çekilmeye başlanır. Bu durumda da sistem voltajı 14.5'tan 12V civarına inmiş olur ve siz bunu lambaların zayıflamasıyla algılarsınız
                    Konu s_solak tarafından (http://www.scooturk.net/member/1593-s_solak Saat 21-11-2009, 20:44 ) değiştirilmiştir.

                    Yorum yap


                    • #11
                      Sinan , teşekkür ederim . Üç fazlı olduğunu öğrenmiş oldum..O bilgim eksikmiş...
                      Rolanti kısmını , uzun yazılar sıkar diye detaya girmedim.

                      Teşekkür ederim..



                      Yorum yap


                      • #12
                        Rica ederim Ahmet abi. Bende sizlerin sayesinde birçok şey öğrendim, öğrenmeye de devam ediyorum. Paylaşmaya devam

                        Yorum yap


                        • #13
                          Merhaba, eski bir konuyu hortlattığım için kusura bakmayın ama yeni bir başklık açmaktansa buradan devametmeyi tercih ettim.
                          Sıkıntım Grand Dink 250 motorumla ilgili;
                          Motor rölantide 13-13,5V civarında seyradiyor, 3000-4000 devilerde 14.5 v'u görüyor, ancak farı açtığımda 12,5-12.8 v' a düşüyor. Bu da bana far açıkken dinamonun şarza yetmediğini düşündürüyor. Öncelikle konjektör (regülatör) incelendi ve onda kesinlikle bir sorun olmadığı görüldü. Geçen sonbaharda motoruma xenon takmıştım. 6 ay kadar kullandım sonra aküyü zorladığını hissedip halojene geri döndüm. Usta o dönemde xenonun, stratoru (regülatör) zorlayıp zayıflamasına yol açabileceğini, sarılması veya değişmesi gerektiğini söyledi. İlgili parça çok ucuz değil ve sorunun gaçmesi de garanti değil.
                          Benim öğrenmek istediğim FARLAR AÇIKKEN yaklaşık 3000-40000 devirlerde şarz voltajı ve civarlarda olmalı?
                          Teşekkürler....

                          Yorum yap


                          • #14
                            Bir hortlatma da benden gelsin arkadaşlar.


                            Gilera Runner VXR200 2005 model aracımın varyatörünü söküp temizledik, toplanırken ben ustanın yanında değildim. O da çoluğa çocuğa bırakmış. İlk önce motor çekmemeye başladı, gaz yiyor ama çekiş yoktu. Tekrar söktüğümüzde varyatör içindeki yuvarlak kasnağın (varyatör dişlisi diye de geçiyor) ortasının yalama olduğunu gördük. Dişli orjinaliyle değişti, hatta varyatörün en arkasındaki kaydırıcı sac ve kaydırıcı çentiklerde değişti, motoru topladık, bir süre çok iyi bir şekilde gitti ama biraz zorlayıp gazı bıraktığımda lastik ani fren sesine benzer sesler çıkarmaya başladı. Bu esnada hararet göstergesinin 2 çubuk yükseldiğini gördük, arkada 100kg ağırlığına bir arkadaşım vardı ben 80 kiloyum, motorun taşıma kapasitesi tam olarak 180kg. Motorda bir aksilik olduğunu düşünüp düşük devirlerle servise varmaya çalıştım ama varamadan motor stop etti ve bir dahada çalışmadı. Marş basmıyor. Sadece tık tık sesi var. Statör yanmış olabilir mi diye düşünüyorum. Acaba varyatörün bir şekilde yanlış takılması, pulların yeri vs. statörün yanmasına sebebiyet verir mi? Ya da başka ne gibi bir problemle karşı karşıya olabiliriz acaba?

                            Bu arada ilk varyatörü sökene kadar motor tabiri caizse zımba gibiydi. Hiç bir problem yaşamıyorduk.

                            Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim. Ayrıca bu ilk mesajım bu nedenle herkese merhaba.
                            Konu VESRCN tarafından (http://www.scooturk.net/member/15826-vesrcn Saat 02-12-2017, 15:50 ) değiştirilmiştir.

                            Yorum yap

                            Hazırlanıyor...
                            X