Duyuru

Kapat
Henüz duyuru yok.

Motosiklete LPG uygulaması hemde 2 zamanlıya.

Kapat
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
new posts

  • Motosiklete LPG uygulaması hemde 2 zamanlıya.

    Bu proje Abdullah usta ile benim epeydir düşündüğümüz acaba olurmu, olursa nasıl olur dediğimiz bir projeydi. Sonunda oldu test ettik herhengi bir problem olmadı. 150 cc'lik 2 zamanlı bir motordu çekişinde en ufak bir azalma olmadı.



    Motosikletlerde LPG montajı bazı özel parçaların motora ilave edilmesiyle yapılır. Motorun mevcut yakıt ve ateşleme sistemine müdahale edilmez



    Torpidoya yerleştirilen bir yakıt seçici anahtar marifetiyle motorun istendiği zaman benzin, istendiği zaman LPG ile çalıştırılması mümkündür.



    Kask bölmesine yerleştirilen piknik tüpü bir hortum ile motor bölümüne getirilen sıvı haldeki LPG, burada önce LPG elektrovalfine gelir buradanda Buharlaştırıcı-Regülatöre gelir.,







    Buharlaştırıcı-Regülatör, sıvı haldeki LPG’ yi motorun soğutma suyu devresinden aldığı ısı ile iki kademede gaz haline dönüştürmektedir. LPG, Buharlaştırıcı-Regülatör çıkışında 600-800 milibar basınca ulaşmıştır.



    Motorun ihtiyaç duyduğu LPG miktarı, motorda meydana gelen vakuma bağlı olarak Buharlaştırıcı-Regülatör’ de bulunan bir meme, diyafram, yay vasıtası ile otomatik olarak ayarlanmaktadır.



    Buharlaştırıcı-Regülatörden çıkan LPG, esnek bir hortumla bir ayar vidasından geçtikten sonra, karbüratör üzerine monte edilen ve gaz ile havanın homojen bir şekilde karışımını sağlayan mikser parçasına gelir.



    Motorun sağladığı vakum marifetiyle de gaz- hava karışımı silindirlere kadar ulaşır. Tabii ki, bu safhada benzin elektrovalfi benzin akışını durdurmuş olmalıdır.







    Veeeeee fiiiiiinnnnaaaaalllll.........





    E.H.Ajansı Yapımıdır.

  • #2
    La havle vela

    Yorum yap


    • #3
      Ay giden ilk Türk olmayın da hem de bir hexagonla...

      Yorum yap


      • #4
        Engin abi kapıda '' İtalyan sıralı sistem LPG montajı yapılır'' tabelası görecekmiyiz

        Yorum yap


        • #5
          Endişeye gerek yok Hindistanda yıllardır kullanılıyor. LPG li otomobil kadar başarılı.
          Engin bey tebrikler.
          [YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=upxNTlE0kOQ[/YOUTUBE]

          Daha ileri gidilip profesyonel kitlerde geliştirildi.

          [YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=vO9FdgFRWaM[/YOUTUBE]

          Yorum yap


          • #6
            Elınıze saglık guzel olmus.Kazasız belasız kullanın.
            Mikseri kaldırırsanız daha verimi olur.Bu sekilde benzin sarfiatı iki katına çıkar.Bir litre benzin 14.8 kg hava ile karısır,

            Yorum yap


            • #7
              lpg subaplarda daha fazla isinmaya sebep olur. heleki yaglama sistemi yakit sistemiyle birlikte calisan 2 zamanli bir motorda subaplarin zarar gormesi kacinilmazdir. ben kesinlikle tavsiye etmiyorum 2 zamanli motorda lpg yi. 4 zamanli motorun calisma prensibi bir otomobilinkinden farksiz ancak 2 zamanli patlayarak atesleme yapan bir motor sistemi. dolayisiyla lpg de kuru bir yakit ve oktani yuksek. cok yakinda motor cortlayacak. demedi demeyin. lpg nin, her yazimda savunucusu oldum. ancak 2 zamanli da hayir.

              Yorum yap


              • #8
                Biz bunu sadece deneme amaçlı kendi motorumuza uyguladık. Çalışıp 2 tur attıktan sonra sistemi söktük. Burada sadece yapabilirmiyizi denemekti.

                Yorum yap


                • #9
                  Hava soğutmalı Dört zamanlı motorlarda kış aylarında sorun olacağını sanmam. Fakat yazın kullanılmasınıda tavsiye etmem. Sıvı soğutmalı motorlarda sıkıntı olmaz diye düşünüyorum.

                  Yorum yap


                  • #10
                    Engin Ençetin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
                    Biz bunu sadece deneme amaçlı kendi motorumuza uyguladık. Çalışıp 2 tur attıktan sonra sistemi söktük. Burada sadece yapabilirmiyizi denemekti.
                    evet abdullah ustaninda sizinde ellerinize saglik. tabiki olur ama saglikli olmaz. 4 zamanli ve su sogutmali motorlarda sorunsuz calisir. ama ben yine de tavsiye etmiyorum. 100 km de etsin etsin 7-8 lira kar etsin. allah korusun herhangi bir ariza ya sebebiyet verirse cok daha masrafli. dusunsenize bir piston krank silindir setinin fiyatini ..

                    Yorum yap


                    • #11
                      engin abi ustalığınızı göstermişiniz helal olsun .bu arada ben geçen gun sizi telefondan arıyan kişiyim internetten benım için bir piaggıo beverly 200 e bakmıştınız buradan görünenı temız demiştiniz ben daha sonra konuştum sahıbıyle bakımlarını hıç aksatmadığını ve ustasının en ez bı 10 yıl daha bınebilceğini söledi ben onun yalanıcısıyım dedi.bı dahakı hafta ya pazartesı ya salı gıdıcem oraya umarım satılmaz o zamana kadar ve tabı hayırlısıysa olsun .o gun bana vakit ayırdığın için çok teşşekür ederim engin abi

                      Yorum yap


                      • #12
                        valla cook ıyı

                        Yorum yap


                        • #13
                          sozgenturk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
                          Engin abi kapıda '' İtalyan sıralı sistem LPG montajı yapılır'' tabelası görecekmiyiz
                          hahaha süper tespit Engin abi bravo valla. Denenmedik şey bırakmıyorsun bu hayatta

                          Yorum yap


                          • #14
                            Litre 5 tl ye dayandığında, bu kervana bende katılırım ..

                            Yorum yap


                            • #15
                              Motorcu adam zevk adamıdır düşünmez benzini , ama iş'e git gel veya kuryelik amaçlı kullanan için uygun bı sistem ... Bu arada Engin abi ellerine saglık daha nelere imza aticaksin merak ediyorum tebrikler ...

                              Yorum yap

                              Hazırlanıyor...
                              X