Duyuru

Kapat
Henüz duyuru yok.

bor power kullandınızmı ?

Kapat
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
new posts

  • bor power kullandınızmı ?

    arkadaşlar bu bor power denen yağlayıcı katkıdan kullandınızmı , benim yeni runner 200 var (daha 80 km de 1 hafta önce aldım) tavsiye edermisiniz , ve garanti dışı kalırmı acaba kullansam . .?

  • #2
    Kesinlikle kullanmamanızı tavsiye ediyoruz.

    Yorum yap


    • #3
      eencetin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
      Kesinlikle kullanmamanızı tavsiye ediyoruz.
      neden tavsiye etmediğinizi sorabilirmiyim , yani arabalarda kullananlar sesi filan azalttığını , hatta yıpranmış motorda yağ yakmayı kestiği gibi şeyler yazıyor bazı otomobil forumlarında .
      kendi sitesinde piston -silindir arasında kaygan bor esaslı bir tabaka oluşturduğu ve motorun daha rahat çalışmasını sağladığı yönünde bilgiler vermiş .
      ben de motosiklette neden faydalı olmasın diye düşünmüştüm. .

      Yorum yap


      • #4
        Yeni teknoloji motorlarda piston, silindir, sekman boşluk tolaransları çok azaldı. Yüksek güç üretmesi istendiği için. O yüzden 5-40W yağ kullanılır. Ancak o kadar incelikte yağ sekman arasına girebiliyor. Bor kullandığınız zaman içindeki partüküller yağı kalınlaştıracak. Buda sağlıklı yağlamayı zorlaştıracak. Birde fabrika yani İtalya kendi yağın dışında katkı maddesi konmaması konusunda uyarıyor.
        Yıpranmış motorlarda özellikle araçlarda kullanılabilir. Çünkü zaten aşırı boşluk yapan bölümleri doldurmuş oluyor sizin motorunuzda öğlebirşey yokki faydasını görebilesiniz.

        Yorum yap


        • #5
          80km deki bir runner ım olsa , bırak bor power kullanmayı sticker bile yapıştırmazdım

          Yorum yap


          • #6
            Bence engin beyin söylediklerini uygula,sonuçta italatcısı ve işin uzmanları onlar!!!

            Yorum yap


            • #7
              ama borpower yeni ve tam sentetik yağ kullanan yüksek performanslı motorlarda da kullanılabilir diyor . .
              surda:
              http://www.nnt.com.tr/Sss.html#c383

              motor yağını bozmayacağını da iddia ediyor .

              Yorum yap


              • #8
                Bor kullanmayı bukadar istemenizin bir sebebi varmı? Nebileyim 100.000 km yerine 200.000 km yapması içinmi kullanmak istiyorsunuz. Ne bekliyorsunuzki motorunuzun ne problemi varda bukadar israr ediyorsunuz anlamış değilim.
                Birşey günahsa o günahtır. Tam tersi sevapsa sevaptır. Eee niye günah. Niyesini niçinini irdelemenin yararı varmı? Bunu öyle kabul edeceksiniz. Etmezsenizde siz bilirsiniz. Sonuçta mal sizin arzu ettiğiniz tüm karışımları motorunuzda denemekte özgürsünüz.

                Yorum yap


                • #9
                  Ben de bu konuda bir şeyler yazmak isterim.
                  Engin abimiz bu işin profesörü ve o koyma diyorsa koyma arkadaşım.Ama motorun 30.000 km yapmışsa ve yağ yakıyorsa faydasını görebilirsin.Yeni motorlara zaten bu katkıları üreten de tavsiye etmiyor.
                  benim 33.000 km de bir silver wing 600 motorum vardı.Yağ değişiminen değişimine yarım kilo yağ eksiltiyordu.Ben çok araştırıp motor silk diye bir materyal buldum.O da bor asıllıydı.Kullanmadan önce bilen herkese sordum ve internetten araştırdım.Tamamen eski ve aşınmış motorlar için öneriliyordu.Ben de yarım kutu kadar kullandım.Gerçekten motorum yağ yakmayı ve bütün vuruntu seslerini kesti.Ama deiğim gibi,yeni motorlara kesinlikle önerilmiyor.Sen Engin abiyi ve bizi dinle,boşuna motorunu riske atma.Zaten sıfır makina.Yıllarca sana büyük sorun çıkaracağını sanmıyorum.

                  Bu arada bu katkıları vitesli motorlarda kesinlikle kullanmayı tavsiye etmiyorlar.Islak debriyajlarda kaçırma yapıyor.Ama çağın buluşu olduğu da bir gerçek.

                  Yorum yap


                  • #10
                    essegesse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
                    Ben de bu konuda bir şeyler yazmak isterim.
                    Engin abimiz bu işin profesörü ve o koyma diyorsa koyma arkadaşım.Ama motorun 30.000 km yapmışsa ve yağ yakıyorsa faydasını görebilirsin.Yeni motorlara zaten bu katkıları üreten de tavsiye etmiyor.
                    benim 33.000 km de bir silver wing 600 motorum vardı.Yağ değişiminen değişimine yarım kilo yağ eksiltiyordu.Ben çok araştırıp motor silk diye bir materyal buldum.O da bor asıllıydı.Kullanmadan önce bilen herkese sordum ve internetten araştırdım.Tamamen eski ve aşınmış motorlar için öneriliyordu.Ben de yarım kutu kadar kullandım.Gerçekten motorum yağ yakmayı ve bütün vuruntu seslerini kesti.Ama deiğim gibi,yeni motorlara kesinlikle önerilmiyor.Sen Engin abiyi ve bizi dinle,boşuna motorunu riske atma.Zaten sıfır makina.Yıllarca sana büyük sorun çıkaracağını sanmıyorum.

                    Bu arada bu katkıları vitesli motorlarda kesinlikle kullanmayı tavsiye etmiyorlar.Islak debriyajlarda kaçırma yapıyor.Ama çağın buluşu olduğu da bir gerçek.
                    motorsilk dediğin gibi yıpranmış motorlar için üretilmiş bir metal katkısı ,zaten motor yeni ise 8000 km. den (otomabillerde 8000 ) önce kullanmayın uyarısı var .benim bahsettiğim borpower ise her tür motorlar için yeni olması farketmiyor yağlayıcı amaclı nanometre boyutunda partikuller içeren bi ürün.
                    yani 0 km. motor da olsa mutlaka doldurulacak boşluklar var .bu otomobil motorları için böyle ama öğrenmek istediğim motosiklet motorunda borpower kullanan varsa nasıl bi sonuç aldığı idi . . .

                    Yorum yap


                    • #11
                      Peki ilk siz kullanın ki,biz de sonucunu görelim.

                      Yorum yap


                      • #12
                        2 gün önce yağ ve filtreyi değiştirdim ve borpower ekledim (900 ml yağ + yaklaşık 90 ml borpower ) ve şimdilik ses ve performans açısından hiç bir fark göremedim .

                        Yorum yap


                        • #13
                          Bundan yaklaşık 8-10 yıl kadar önce bahsi geçen ürünün üreticisi Cafer Bey ile tanışmıştım. O dönemde ürün henüz geliştirme aşamasındaydı. Suni elmas ve bor karışımı yağ katkısı için çalışmalar yapıyordu. Bende Mitsubishi yetkili bayi ve servisi işletiyordum.
                          Belki bilenler vardır Mitsubishi Carisma 1.8 GDI araçlar direkt enjeksiyonlu ilk benzinli araçlardır ve ilk olmasının belkide dezavantajı olarak zamanla dizel kadar sesli çalışmaya başlarlar.
                          Cafer Bey benim kendi kullandığım GDI aracımı benden satın almış ve daha sonra bakım için geldiğinde ne kadar sessizleştiğini göstermişti.
                          Anlattığına göre (yada anlattıklarından hatırladığım kadarıyla) elmas dünyada bilinen en sert malzemedir ve bırakın aşınmayı çizilmesi bile neredeyse imkansıza yakındır. Üzerinde çalıştıkları ve bugün artık tüketime sundukları malzeme silindirlerin içini, pistonları ve segmanları yani motorun içinde yağın dolaştığı heryeri mikronlarla ifade edilen bir tabaka ile kaplayarak aşınmayı durma noktasına gelecek kadar yavaşlattığı gibi aşınmış motorları kısmen de olsa tabiri caizse dolgu yaparak az çok yenileme sağladığından bahsetmişti.
                          Kullanım şekli olarak motor yağını değiştireceğiniz zaman eski yağın içine katkıyı koyup bir müddet çalıştırarak malın heryere dağılması sağlanacak ve daha sonra yağ boşaltılıp yeni yağ konacak.
                          Keşke kendisinden konuyu tekrar dinleme imkanımız olsa. Üniversitelerde hocalarla beraber yapılan deney sonuçları, detaylı teknik açıklamaları alabilsek kesinlikle eminim sizlerde yeni yada eski motor farketmeksizin aslında ne kadar faydalı olduğuna ikna olurdunuz. Bu arada kullanım alanı sadece motorla sınırlı olmayıp sürtünme olan heryerde kullanılabilir. Ancak finansal açıdan otomotiv sektörünün doğal olarak asıl hedef olması tabiki kaçınılmaz.
                          Hatırlattığınız iyi oldu yarın ilk iş hem arabama hem motoruma birer kutu alayım

                          Yorum yap


                          • #14
                            essegesse (altan abi ) kime sorarsan sor 33000km de silverwıng yağ yakmaz ben daha görmedim sen ne kadar iddaa etsende katkıyı boşuna koymuşsun.

                            Yorum yap


                            • #15
                              bor power

                              Bor power bilinen konvansiyonel yağ katkılarıyla karıştırmamak gerekli.Çünkü bor power molekülleri ortalama 0,5 ila 5 nano arasında.Bu nedenle silindir yüzeyi ile segman arasındaki tolerans ne kadar düşük olursa olsun nano teknoloji ile üretildiğinden yağın vizkozitesini değiştirmediği için bir problem meydana gelmeyecektir.Çok düşük km deki bir araçta kulanıldığında getireceği ekstralarda şunlar,çekiş artışı ,sessiz çalışma (sürtünme azaldığı için) ve inanılmaz değerlerde olmamak üzere yakıt tasarrufu.
                              tarafımdan test edildi ve bu sonuçlar reel olarak tespit edildi.
                              Bu arada gerçek sonuçları elde etmek için ortalama 1.000 km kullanmak gerekiyor.

                              Yorum yap

                              Hazırlanıyor...
                              X