Duyuru

Kapat
Henüz duyuru yok.

Varyatör kayışı mı? , Debriyaj balatası mı? Yardım...

Kapat
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
new posts

  • Varyatör kayışı mı? , Debriyaj balatası mı? Yardım...

    Merhaba dostlarım yakın bir zamandır motorum da bir sorun var malumunuz motorum Mondial 150zc 2000km de bugune kadar çıkardığı sorunlardan yıldığım için artık garanti ile ilgili olmadıkça servise gitmek istemiyorum zira zaten sorunu da 4/4 lük çözemiyorlar yaşadığım sorunu sizlerle paylaşarak çözüm aramaya çalışıyorum yardımcı olursanız çok sevinirim ...
    • İstanbul'da oturanlar Bebek- Etiler ana yokuşunu bilirler böylesine dik bir yokuşdan motorumu ilk hareketi vermeye çalıştığımda çok geç tepki veriyor biraz daha dik yokuşda yerinden kalkmıyor gaza yüklendiğimde ne kayış sesi geliyor nede balata kokusu bir türlü emin olamıyorum bahsettiğim olay motor sıcakken yani debriyaj balatası sıcakkende , soğukkende aynı sorun devam etmekte sıcakken zaten belli bir miktarda kayıp oluyor hissettirecek seviyede dostlarım deneyimlerinize sığınıyorum . Benim gözümden kaçmış olan noktalar olabilir belkide tahminim dışında bir sorun mevcuttur sizlerden yardım bekliyorum ...

  • #2
    Bence varyatör kapağını sök orta ayağa al ve arka freni sıkarak gaz ver kayıştan mı, kaçırıyor yoksa debriyajdan mı... net olarak tespit etmiş olursun..

    Yorum yap


    • #3
      aynı sorun bende vardı komple varyator degıstırdım...

      Yorum yap


      • #4
        İlginizden ötürü teşekkür ederim (Tarslan , Kirpiiii)

        Yakup dostum komple derken sadece kayışdan mı bahsediyorsun ona bağlı aksamlarıda mı değiştirdin ?

        Yorum yap


        • #5
          Cedath Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
          İlginizden ötürü teşekkür ederim (Tarslan , Kirpiiii)

          Yakup dostum komple derken sadece kayışdan mı bahsediyorsun ona bağlı aksamlarıda mı değiştirdin ?
          bana once kayış atlama yapıyor tutunmuyor çekıs ondan dusuyor dedıler,fercodan 50£+kdv ye kayış aldım(gecen sene 110 lıra verdım).sonra sorun devam ettı bu sefer recep ustaya goturdum bana varyatorun bozuk dedı degıstırdı sorun cozuldu...

          Yorum yap


          • #6
            Cedath Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
            İlginizden ötürü teşekkür ederim (Tarslan , Kirpiiii)

            Yakup dostum komple derken sadece kayışdan mı bahsediyorsun ona bağlı aksamlarıda mı değiştirdin ?
            kayışın diş veya olukları ıyı ıse eğer yenı kayış alma,varyatore yonel derım dostum...

            Yorum yap


            • #7
              Tarslan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
              Bence varyatör kapağını sök orta ayağa al ve arka freni sıkarak gaz ver kayıştan mı, kaçırıyor yoksa debriyajdan mı... net olarak tespit etmiş olursun..
              Aynı fikirdeyim masrafsız bir deneme en azından. Hatta gaz verirken yavaş yavaş firenide bırakırsan nelerin görevini yapıp yapmadığıda belli olur.

              Yorum yap


              • #8
                kirpiiii Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
                kayışın diş veya olukları ıyı ıse eğer yenı kayış alma,varyatore yonel derım dostum...
                Anladım dostum sağolasın yarın yine çilem devam edecek desene Hatırlamışken şunu da belirtiyim bazen düz yodada mesela ışıklarda kalkarkende yapıyor aynı sorunu hatta bu sorun gün yüzüne çıkmadan şıkır şıkır bir ses geliyordu varyatör kapağının içinden şimdi o ses çok azaldı ama bu seferde bu sorun çıktı ...
                Konu Cedath tarafından (http://www.scooturk.net/member/3349-cedath Saat 09-08-2009, 18:52 ) değiştirilmiştir.

                Yorum yap


                • #9
                  Cemal Dolunay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
                  Aynı fikirdeyim masrafsız bir deneme en azından. Hatta gaz verirken yavaş yavaş firenide bırakırsan nelerin görevini yapıp yapmadığıda belli olur.
                  Yakup dostumun söylediklerinide baz alarak Ümit bey in ve sizin dediğinizi yarın uygulayacağım üzerindeki varyatör kayışı muhtemel çin malı bişeydir acaba mitsuboshi marka alsam bana bişeyler kazandırır mı ?

                  Yorum yap


                  • #10
                    Cedath Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
                    Yakup dostumun söylediklerinide baz alarak Ümit bey in ve sizin dediğinizi yarın uygulayacağım üzerindeki varyatör kayışı muhtemel çin malı bişeydir acaba mitsuboshi marka alsam bana bişeyler kazandırır mı ?

                    Ahmet Erşen bu konularda çok bilgili ve kendi söküp takıyor mondial 15 zat kullanıyor. Bu başlıkta yazısını görmedim. Büyük ihtimalle okumadı. Telefon edeyim müsatise kısa zamanda bilgi alırsın.

                    Yorum yap


                    • #11
                      Cemal Dolunay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
                      Ahmet Erşen bu konularda çok bilgili ve kendi söküp takıyor mondial 15 zat kullanıyor. Bu başlıkta yazısını görmedim. Büyük ihtimalle okumadı. Telefon edeyim müsatise kısa zamanda bilgi alırsın.
                      İlgilendiğin için teşekkür ederim Cemal abi

                      Yorum yap


                      • #12
                        Sedat merhaba .

                        Cemal telefon etmedi ama ben yazınızı gördüm...

                        Benim motorum 150 ZAT .. Varyatör kısmı ayni. Parçalarınında uyduğunu zannediyorum.....

                        Bahsettşğn arızanın sebebini varyatör kapağını çıkarmadan anlamak zor.
                        Bunun üç neden, var..

                        1- Ön varyatör bilyelerinin aşınmasından dolayı takılması ve ön kayış kasnağının daralıp kayışı kasnağın üstüne kaldırmaması.Bu motorun yüksek devirde çalışıp hız yapmasını engeller..

                        2- Varyatör kayışının aşınması , Yanaklardan aşınması yine hızın azalmasına , esnemesi halindede kaydırmasına neden olur...Varyatör kayışımızın gergi aparatı yoktur.Krank mili ile arka varyatör aks milinin nokta
                        uzaklıkları sabittir.Varyatör kayışına gerginliği sağlayan sadece arka varyatör kasnak yayıdır...Kayışın esnemesi bu sebepten kaydırmaya sebebiyet verir..

                        3- Arka varyatör balatalarının aşınması,Bu hem silkelemeye hemde kaydırmaya sebep olur..

                        Eğer varyatör kayışında kaydırma oluyorsa yokuşu çıkarken kaydırmadan dolayı kauçuk sesi duyman lazım..

                        Varyatör balatalarında kaydırma varsa balata kokusu ve varyatörde aşırı ısınma hissetmen lazım..

                        Bu sebepten varyatör kapağını sökmen şart.. Eğer servise götüreceksen muhakkak ön varyatör , arkavaryatör ü söktürüp kontrol ettir.Bu parçaların sökülmeden arızası anlaşılmaz.....

                        Sedat , bu işleri kendin yapabilmen için lokma takımı , ön ve arka varyatörleri sükebilmen için varyatörü tutan aparat şart..Yoksa motordan varyatörleri sökemezzin....

                        İki gün önce bu konuda Cemalle konuşurken mevzuu olmuştu..Ben Varyatörün sökülüp takılmasını ve varyatör değişimi hakkında resimli ve açıklayıcılı yazı yazmayı düşünüyorun fakat çin malı motorlar az galiba demiştim.
                        Fakat butün Scooturların varyatör sistemi ayni ...Bu sebepte ileride yazmayı düşünüyorum..
                        Konu Ahmet Erşen tarafından (http://www.scooturk.net/member/3400-ahmet-er%C5%9Fen Saat 09-08-2009, 21:44 ) değiştirilmiştir.

                        Yorum yap


                        • #13
                          Ahmet Erşen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
                          Sedat merhaba .

                          Cemal telefon etmedi ama ben yazınızı gördüm...

                          Benim motorum 150 ZAT .. Varyatör kısmı ayni. Parçalarınında uyduğunu zannediyorum.....

                          Bahsettşğn arızanın sebebini varyatör kapağını çıkarmadan anlamak zor.
                          Bunun üç neden, var..

                          1- Ön varyatör bilyelerinin aşınmasından dolayı takılması ve ön kayış kasnağının daralıp kayışı kasnağın üstüne kaldırmaması.Bu motorun yüksek devirde çalışıp hız yapmasını engeller..

                          İki gün önce bu konuda Cemalle konuşurken mevzuu olmuştu..Ben Varyatörün sökülüp takılmasını ve varyatör değişimi hakkında resimli ve açıklayıclı yazı yazmayı düşünüyorun fakat çin malı motorlar az galiba demiştim.
                          Fakat butün Scooturların varyatör sistemi ayni ...Bu sebepte ileride yazmayı düşünüyorum..

                          2- Varyatör kayışının aşınması , Yanaklardan aşınması yine hızın azalmasına , esnemesi halindede kaydırmasına neden olur...Varyatör kayışımızın gergi aparatı yoktur.Krank mili ile arka varyatör aks milinin nokta
                          uzaklıkları sabittir.Varyatör kayışına gerginliği sağlayan sadece arka varyatör kasnak yayıdır...Kayışın esnemesi bu sebepten kaydırmaya sebebiyet verir..

                          3- Arka varyatör balatalarının aşınması,Bu hem silkelemeye hemde kaydırmaya sebep olur..

                          Eğer varyatör kayışında kaydırma oluyorsa yokuşu çıkarken kaydırmadan dolayı kauçuk sesi duyman lazım..

                          Varyatör balatalarında kaydırma varsa balata kokusu ve varyatörde aşırı ısınma hissetmen lazım..

                          Bu sebepten varyatör kapağını sökmen şart.. Eğer servise götüreceksen muhakkak ön varyatör , arkavaryatör ü söktürüp kontrol ettir.Bu parçaların sökülmeden arızası anlaşılmaz.....
                          İlginize teşekkür ederim Ahmet abi

                          motorumu aldığım günden beri gözüm gibi bakıyorum her gün yeni bişey çıkartıyor hatta demin bi yazınızı okudum açıkçası pek doğru bulmadım ; kötü kullanıcı yazmışsınız bence böyle bir kitle varsada bu forumda yer almıyacağını tahmin ederek bu yönde yazınıza uygun konu başlığı seçseydiniz daha iyi olurdu diye düşünüyorum yinede dediğim gibi yaşınıza ve bilginize saygım sonsuzdur haddimi aşmak istemem ...

                          Sorunuma göstermiş olduğunuz özene tekrar teşekkür ederim yarın varyatör kapağını açıp incelemem gerek eve motorumla gelmediğim için hafta sonu müdahale etme imkanım olmuyor malesef mesleğim gereği (Mekanik) motorun garanti kapsamını ilgilendirmeyen işleri kendim yapabilmekteyim garanti süreci dolmadığı için bazı sorunları servise götürmek zorunda kalıyorum açıkçası çoğu zaman yansın garantisi deyip risk almak istiyorum çünki her servise gittiğimde bu garantiye girmez şu garantiye girmez sıkıldım yıldım artık her gidişimde motorum orasını burasını tamir amaçlı elliyorlar ver 15tl parasında değilim ama burda enayi yerine koyuyorlar bundan ötürü sıkıntılıyım verdiğim paranın hakkını alamamktayım en son ön fren merkezim değişti rezalet bi durumda şimdi ayarlamaları için götürmem lazım ver 15 tl :S motor yağı buji elektrik aksam vs. işleri kendim yapıyorum zaten çoğu yerini söküp toparlıyabiliyorum şuanki sorunumada çok fazla çözüm olacaklarını sanmadığım için çözümü burada arıyorum ...
                          Konu Cedath tarafından (http://www.scooturk.net/member/3349-cedath Saat 09-08-2009, 21:54 ) değiştirilmiştir.

                          Yorum yap


                          • #14
                            Sedat , diğer yazımın başında da belirttiğim gibi tartışma konu olacak dedim yanlış anlaşılmaktan korkuyordum .Korktuğum başımada geldi,,

                            Bu yazıyı başkası yazsaydı ve ben okusaydım hiç üzerime alınmazdım..

                            Amaç dışı kullanımı açmama gerek yok herhalde.

                            Kötü kullanıcı denince benim anladığım....

                            Servislerine dikkat etmeyip zamanını geçirmesinden dolayı motorun arızalanmasını imalatçısına yükleyenler,

                            Servisten servise yağına bir sefer bile bakmayıp yağsızlıktan motorun yanmasına sesep olanlar ,

                            El kitapçığında yazılı hız limitinın devamlı üzerinde seyredenler,

                            Motor rodajı suresıne aldırmayıp , yine kitapçığın limitleri üzerine çıkanlar ,

                            Motorunu aşırı yük ve limitlerde zorlayanlar ve sert kullananlar ,

                            Yağını ve filitrelerini kitapçığın belirttiği Km aralarında değiştirmeyenler..

                            Şimdilik aklıma gelen ,bu kullanım hatalarından dolayı motorsikletinin arızalanmasına sebep olan sürücüler.
                            Yani sürücünün hataları..

                            Eğer ben motorumun yağına bakmayıp yanmasına sebep olursam .. Ben kötü bir sürücüyüm demektir..Fren hidrolık seviyesini kontrol etmeyip bu sebeple kaza yapıyorsam kötü sürücüyüm demektir.


                            Benim motorumda da motor ısındıktan sonra kalkışlarda silkeleme yapıyor.
                            Dişli kutusundan 70 Km nin uzerinde dişli sesi gelmeye başladı ..Yine 50 km nin üzerine çıktığımda değişik kilometrelerde titreme yapıyor ,

                            Bu benim kötu kullanıcı olmamdanmı kaynaklanıyor ....

                            Hayır ,Kullandığımız motorların , parçalarının belli kullanım süreleri olduğu için...Bizim motorlarda varyatör sorunları 2000 ile 6000 km arasında başlıyor bu italyan veya japon motorlarında 10.000 ila 15 000 km den sonra başlıyor..

                            Cemal bilir ,Motoru ilk aldığımda bende epey sıkıntı çektim..Servisine çok gittim . .Ben ancak kendi işimi kendim yapabilirsem bu servislerden kurtulabileceğime karar verdim..Öncelikle yedekparça kataloğunu internet mondial servesinden 50 sahife indirdim.Hangi parçaların motorun nerede olduğuna bakarak yerlerini buldum.Motor varyatör ve dişli kutuları ve parçalarını inceledim..Motoru aldığımda hiç bilgim yoktu .Motor arıza yapacak diye ödüm kopuyordu..Ama simdi hiç bir korkum yok..Ve Ödediğim paraya göre motorumdan çok memnunum.....İnsanlar bilmediği şeylerden korkarlar..Ben öğrenerek 6 ay gibi sürede motorumu tanıyarak bu korkuyu attım...Şu an daha fazla paralar verip japon , italyan veya fransız Vs.. gibi motorlar alamıyacağım için ,Onun dilini çüzüp onunla anlaşmanın yollarını aradım ..

                            Şunu anladımki :

                            Motor parçalarımızın ömrü doğru kullanım sartlarında , motorumuza alırken verdiğimiz parayla doğru orantılı olarak artmaktadır...


                            İnşallah bu sefer kötü kullanıcı demekle neyi kastettiğimi anlatabilmişimdir...

                            Ayrıca daha fazla yanlış anlamalara sebep vermemek için yazı başlığını düzeltmeye karar verdim...
                            Konu Ahmet Erşen tarafından (http://www.scooturk.net/member/3400-ahmet-er%C5%9Fen Saat 10-08-2009, 00:40 ) değiştirilmiştir.

                            Yorum yap


                            • #15
                              Ahmet Erşen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
                              Sedat , diğer yazımın başında da belirttiğim gibi tartışma konu olacak dedim yanlış anlaşılmaktan korkuyordum .Korktuğum başımada geldi,,

                              Bu yazıyı başkası yazsaydı ve ben okusaydım hiç üzerime alınmazdım..

                              Amaç dışı kullanımı açmama gerek yok herhalde.

                              Kötü kullanıcı denince benim anladığım....

                              Servislerine dikkat etmeyip zamanını geçirmesinden dolayı motorun arızalanmasını imalatçısına yükleyenler,

                              Servisten servise yağına bir sefer bile bakmayıp yağsızlıktan motorun yanmasına sesep olanlar ,

                              El kitapçığında yazılı hız limitinın devamlı üzerinde seyredenler,

                              Motor rodajı suresıne aldırmayıp , yine kitapçığın limitleri üzerine çıkanlar ,

                              Motorunu aşırı yük ve limitlerde zorlayanlar ve sert kullananlar ,

                              Yağını ve filitrelerini kitapçığın belirttiği Km aralarında değiştirmeyenler..

                              Şimdilik aklıma gelen ,bu kullanım hatalarından dolayı motorsikletinin arızalanmasına sebep olan sürücüler.
                              Yani sürücünün hataları..

                              Eğer ben motorumun yağına bakmayıp yanmasına sebep olursam .. Ben kötü bir sürücüyüm demektir..Fren hidrolık seviyesini kontrol etmeyip bu sebeple kaza yapıyorsam kötü sürücüyüm demektir.


                              Benim motorumda da motor ısındıktan sonra kalkışlarda silkeleme yapıyor.
                              Dişli kutusundan 70 Km nin uzerinde dişli sesi gelmeye başladı ..Yine 50 km nin üzerine çıktığımda değişik kilometrelerde titreme yapıyor ,

                              Bu benim kötu kullanıcı olmamdanmı kaynaklanıyor ....

                              Hayır ,Kullandığımız motorların , parçalarının belli kullanım süreleri olduğu için...Bizim motorlarda varyatör sorunları 2000 ile 6000 km arasında başlıyor bu italyan veya japon motorlarında 10.000 ila 15 000 km den sonra başlıyor..

                              Cemal bilir ,Motoru ilk aldığımda bende epey sıkıntı çektim..Servisine çok gittim . .Ben ancak kendi işimi kendim yapabilirsem bu servislerden kurtulabileceğime karar verdim..Öncelikle yedekparça kataloğunu internet mondial servesinden 50 sahife indirdim.Hangi parçaların motorun nerede olduğuna bakarak yerlerini buldum.Motor varyatör ve dişli kutuları ve parçalarını inceledim..Motoru aldığımda hiç bilgim yoktu .Motor arıza yapacak diye ödüm kopuyordu..Ama simdi hiç bir korkum yok..Ve Ödediğim paraya göre motorumdan çok memnunum.....İnsanlar bilmediği şeylerden korkarlar..Ben öğrenerek 6 ay gibi sürede motorumu tanıyarak bu korkuyu attım...Şu an daha fazla paralar verip japon , italyan veya fransız Vs.. gibi motorlar alamıyacağım için ,Onun dilini çüzüp onunla anlaşmanın yollarını aradım ..

                              Şunu anladımki :

                              Motor parçalarımızın ömrü doğru kullanım sartlarında , motorumuza alırken verdiğimiz parayla doğru orantılı olarak artmaktadır...


                              İnşallah bu sefer kötü kullanıcı demekle neyi kastettiğimi anlatabilmişimdir...

                              Ayrıca daha fazla yanlış anlamalara sebep vermemek için yazı başlığını düzeltmeye karar verdim...
                              Ahmet abi konuya açıklık getirdiğim ve anlaşılacağı gibi konu başlığını üzerime almadım zaten ben tüm scooturk forum ailesinin bu denli deneyimli ve özverili bir kitleye sahip olduğu için konu başlığı bu platformda yanlış olduğunu düşündüm .

                              Bende sizin gibi ilk zamanlar sürekli servise gitmekteydim ama baktımki çözüm aramak için gittiğim yerde bana aksine sorun üretiyorlar sonra yavaş yavaş motorun belli aksamlarını sökmeye başladım ilk önce sizin de bahsettiğiniz gibi kullanma kılavuzunu baştan sona okudum ve uygun bir şekilde hareket ettim . Sorunu kendim tespit edip eğer garantiden değişme imkanı varsa bu nedenle servise götürüyorum fakat şu anki sorunum %90 ihtimal garanti kapsamına girmeyeceği için kendim çözmek istiyorum . Bilgilendirmelerinizden yararlanarak gereğini yapacağım. İlginiz için teşekkür ederim .
                              Saygılar...

                              Yorum yap

                              Hazırlanıyor...
                              X