Duyuru

Kapat
Henüz duyuru yok.

İKİ zamanlı scooter hakkında bilgileriniz :)

Kapat
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
new posts

  • #16
    Gecen hafta Murat'la Balat civarında 63 plaka bi vespa ile karşılaştık hemen fotoğraflarını çekmeye başladım ilerde kestik önünü ve sohbete başladık. Kendisi çok tanınmış bir motorcu olan Hasan Parmaksız abimiz. Urfada ikamet ediyor ve iki zamanlı vespası ile bu yaz avrupa turu yapmış. toplamda 12 ülke ve 6000 km nin üzerinde yol yapmış.




    Yorum yap


    • #17
      Yunanistandaki vespa festivalinde çok büyük ilgi görmüş ve plaket vermişler ona en büyük vespacı diye anons edilmiş ve çok gururlandığını anlattı.Biraz daha istanbulda kalıp urfaya döneceğini söyledi... Yolu açık olsun...

      Yorum yap


      • #18
        Merhaba Onur. Ben de geçen sene piyasayı uzun süre araştırdıktan sonra büyük hevesle Runner 180 aldım. Motor daha 13000'de olmasına rağmen su pompası arızası sebebiyle motoru açtırdım. Bunda sanırım benden önceki sahiplerinin radyatöre çeşme suyu koymasının etkisi olabilir. Runner'da en çok arıza çıkaran parçalardan olan bu su pompası(devirdaim) motorun içinde olduğu için motor komple açılmak zorunda kalıyor. Aslında su pompasının mili ve keçesi motorun debriyaj tarafından değiştirilebiliyor fakat birçok motorcu bunu bilmemezlikten gelebiliyor ve motoru komple açıyor, böylece daha yüksek işçilik ücreti alabiliyor. Debriyaj tarafından yapılan bu değişim için su pompasının pervanesinde problem olmaması lazım. Çünkü bu kısımdan sadece pervane yerinden çıkartılamıyor( zaten pervanenin bozulması pek görülen birşey değil)
        2 zamanlı motorlar çok basit bir sisteme sahip ve biraz yeteneğiniz ve bilginiz varsa kendiniz bile kolaylıkla toplayabilirsiniz. Diğer üyelerin de dediği gibi seri makinelerdir bu yüzden 4 zamanlı motorlara göre ömrü daha kısa olabiliyor. Motor aksamındaki bazı parçaların fiyatları yaklaşık olarak şöyle
        Sekman: 90
        Piston-sekman: 250
        Silindir piston sekman takımı: 500
        Krank: 550
        Krank rulmanı ve keçeleri: 200
        Plastik üst kapak: 70
        Conta takımı:40
        Su pompası: 90 (şuan ferco'da satılan su pompalarında çin malı rulman var, alırken buna mutlaka dikkat edin, nasıl oluyor da tayvan malı yan sanayi su pompasında bile japon rulman varken orjinal parçada çin malı rulman takılı oluyor anlamıyorum)
        Yağ pompası kayışı: 30 (bu ucuz parça en az 10 binde bir mutlaka değiştirilmeli, eğer koparsa motor yağlamayı kesiyor ve tüm parçalar yağsızlıktan dolayı bozuluyor)
        Özetle bitik bir motoru komple sıfırlamak 1500 1600 lirayı buluyor ve hatta geçebiliyor.
        Yakıt konusuna gelecek olursak. 2 zamanlı bakımları eksiksiz ve randımanlı bir motorun fazla yakacağını düşünmüyorum. Benim Runner 10 liraya (2.7 litre) yaklaşık 60 70 km gidiyordu. Bu değerler de şehiriçi ve performanslı kullanımda geçerli. Motorumla bir kere uzun yola çıktım. ortalama 100 110 km hızla ve bir depo ile (12 litre) 375 km yol yaptım. Bu da yaklaşık km'de 12 kuruşa denk geliyor. Sanırım bunda motorumun tamamen orjinal olması etkili, çünkü motorun ayarlarıyla ve parçalarıyla ufaktan bile oynasanız hemen yakıta etki ediyor. Bunu arkadaşlarımın motorundan biliyorum, 5-6 arkadaşımda her çeşit Runner 180 var.
        Runner'ların motor ömrü genelde kullanıma ve kullanılan yağın kalitesine göre değişiklik gösterebilir. Kendi motorum için konuşayım. 21 binde açtığımızda silindir piston ve krangın durumu gayet iyiydi bu yüzden sadece keyfe keder yeni sekman koymamız yeterli oldu. Ama benim gibi belki şanssızlık belki de kullanımdan dolayı 21 bin km de iki kez açtırabilirsiniz. (biri su pompası biri krank bilyası) Bunun yanında fabrikadan çıktığından beri 50 60 bin km hiç açılmayan motorlar da var.
        Diğer deneyimli üyeler gibi ben de 2 zamanlı motorlarda tam sentetik yağ kullanılması gerektiğini düşünüyorum. Yine benim motorum üzerinden konuşayım. Yaklaşık 1000 km'de 1 litre yağ katıyordum. Bu yüzden 5 10 liranın hesabını yapmanın saçma olduğunu düşünüyorum. (Castrol tam sentetik 2 zamanlı motor yağı 20 lira)
        Runner 180 modifiyeye çok iyi cevap veriyor. Yurt dışında aklınıza gelebilecek her türlü modifiye parçası mevcut. Ama bu tip modifiyeli yüklü motorlar çok tehlikeli olabiliyor, çünkü ağırlık arkada ağır bastığı için motorun önü tam gaz verildiğinde kalkıyor ve kontrolü zorlaştırabiliyor. Herkesin böyle bir motoru kullanabileceğini sanmıyorum. Bazılarına bu söylediğim komik gelebilir ama durum aynen böyle. Bu arada bu bahsettiğim modifiye işlemleri en az 2500 3000 lira tutuyor. Yani tam yüklü olanından bahsediyorum. Değişen parçalar silindir- piston, krank, büyük karbüratör, emme manifoldu, klape, egzoz, varyatör, debriyaj, kayış, şanzuman, beyin vb. Bu tip uygulamalar tamamen zevk amaçlı ve bana göre kesinlikle günlük kullanıma uygun değil. Hem motor ömrü kısa hem de yakıt tahmin ettiğinizden çok daha fazla.
        Şimdi motor ne alemde derseniz ben de bilmiyorum. 1 ay evvel Bursa'dan bir arkadaşa sattım. Umarım ona iyi bakıyordur. Ben de dayanamayıp yine bir tane 2 zamanlı Runner alacağım galiba
        Site içindeki şu yazıya bakabilirsin. Runner hakkında epey bir bilgi var.
        http://www.scooturk.net/showthread.php?t=2326
        Konu Serpico tarafından (http://www.scooturk.net/member/3274-serpico Saat 28-09-2010, 15:21 ) değiştirilmiştir.

        Yorum yap


        • #19
          Serpico Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
          Merhaba Onur. Ben de geçen sene piyasayı uzun süre araştırdıktan sonra büyük hevesle Runner 180 aldım. Motor daha 13000'de olmasına rağmen su pompası arızası sebebiyle motoru açtırdım. Bunda sanırım benden önceki sahiplerinin radyatöre çeşme suyu koymasının etkisi olabilir. Runner'da en çok arıza çıkaran parçalardan olan bu su pompası(devirdaim) motorun içinde olduğu için motor komple açılmak zorunda kalıyor. Aslında su pompasının mili ve keçesi motorun debriyaj tarafından değiştirilebiliyor fakat birçok motorcu bunu bilmemezlikten gelebiliyor ve motoru komple açıyor, böylece daha yüksek işçilik ücreti alabiliyor. Debriyaj tarafından yapılan bu değişim için su pompasının pervanesinde problem olmaması lazım. Çünkü bu kısımdan sadece pervane yerinden çıkartılamıyor( zaten pervanenin bozulması pek görülen birşey değil)
          2 zamanlı motorlar çok basit bir sisteme sahip ve biraz yeteneğiniz ve bilginiz varsa kendiniz bile kolaylıkla toplayabilirsiniz. Diğer üyelerin de dediği gibi seri makinelerdir bu yüzden 4 zamanlı motorlara göre ömrü daha kısa olabiliyor. Motor aksamındaki bazı parçaların fiyatları yaklaşık olarak şöyle
          Sekman: 90
          Piston-sekman: 250
          Silindir piston sekman takımı: 500
          Krank: 550
          Krank rulmanı ve keçeleri: 200
          Plastik üst kapak: 70
          Conta takımı:40
          Su pompası: 90 (şuan ferco'da satılan su pompalarında çin malı rulman var, alırken buna mutlaka dikkat edin, nasıl oluyor da tayvan malı yan sanayi su pompasında bile japon rulman varken orjinal parçada çin malı rulman takılı oluyor anlamıyorum)
          Yağ pompası kayışı: 30 (bu ucuz parça en az 10 binde bir mutlaka değiştirilmeli, eğer koparsa motor yağlamayı kesiyor ve tüm parçalar yağsızlıktan dolayı bozuluyor)
          Özetle bitik bir motoru komple sıfırlamak 1500 1600 lirayı buluyor ve hatta geçebiliyor.
          Yakıt konusuna gelecek olursak. 2 zamanlı bakımları eksiksiz ve randımanlı bir motorun fazla yakacağını düşünmüyorum. Benim Runner 10 liraya (2.7 litre) yaklaşık 60 70 km gidiyordu. Bu değerler de şehiriçi ve performanslı kullanımda geçerli. Motorumla bir kere uzun yola çıktım. ortalama 100 110 km hızla ve bir depo ile (12 litre) 375 km yol yaptım. Bu da yaklaşık km'de 12 kuruşa denk geliyor. Sanırım bunda motorumun tamamen orjinal olması etkili, çünkü motorun ayarlarıyla ve parçalarıyla ufaktan bile oynasanız hemen yakıta etki ediyor. Bunu arkadaşlarımın motorundan biliyorum, 5-6 arkadaşımda her çeşit Runner 180 var.
          Runner'ların motor ömrü genelde kullanıma ve kullanılan yağın kalitesine göre değişiklik gösterebilir. Kendi motorum için konuşayım. 21 binde açtığımızda silindir piston ve krangın durumu gayet iyiydi bu yüzden sadece keyfe keder yeni sekman koymamız yeterli oldu. Ama benim gibi belki şanssızlık belki de kullanımdan dolayı 21 bin km de iki kez açtırabilirsiniz. (biri su pompası biri krank bilyası) Bunun yanında fabrikadan çıktığından beri 50 60 bin km hiç açılmayan motorlar da var.
          Diğer deneyimli üyeler gibi ben de 2 zamanlı motorlarda tam sentetik yağ kullanılması gerektiğini düşünüyorum. Yine benim motorum üzerinden konuşayım. Yaklaşık 1000 km'de 1 litre yağ katıyordum. Bu yüzden 5 10 liranın hesabını yapmanın saçma olduğunu düşünüyorum. (Castrol tam sentetik 2 zamanlı motor yağı 20 lira)
          Runner 180 modifiyeye çok iyi cevap veriyor. Yurt dışında aklınıza gelebilecek her türlü modifiye parçası mevcut. Ama bu tip modifiyeli yüklü motorlar çok tehlikeli olabiliyor, çünkü ağırlık arkada ağır bastığı için motorun önü tam gaz verildiğinde kalkıyor ve kontrolü zorlaştırabiliyor. Herkesin böyle bir motoru kullanabileceğini sanmıyorum. Bazılarına bu söylediğim komik gelebilir ama durum aynen böyle. Bu arada bu bahsettiğim modifiye işlemleri en az 2500 3000 lira tutuyor. Yani tam yüklü olanından bahsediyorum. Değişen parçalar silindir- piston, krank, büyük karbüratör, emme manifoldu, klape, egzoz, varyatör, debriyaj, kayış, şanzuman, beyin vb. Bu tip uygulamalar tamamen zevk amaçlı ve bana göre kesinlikle günlük kullanıma uygun değil. Hem motor ömrü kısa hem de yakıt tahmin ettiğinizden çok daha fazla.
          Şimdi motor ne alemde derseniz ben de bilmiyorum. 1 ay evvel Bursa'dan bir arkadaşa sattım. Umarım ona iyi bakıyordur. Ben de dayanamayıp yine bir tane 2 zamanlı Runner alacağım galiba
          Site içindeki şu yazıya bakabilirsin. Runner hakkında epey bir bilgi var.
          http://www.scooturk.net/showthread.php?t=2326
          180 sp hakkında sağlam bi anlatım baya aydınlattı beni.teşekkürler.

          Yorum yap


          • #20
            180 sp ye yağ koyarken nasıl anlıyoruz yagın bıttıgını yada ne kadar koyucağımızı yağı benzin deposunamı koyuyoruz.

            Yorum yap


            • #21
              Onnur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
              180 sp ye yağ koyarken nasıl anlıyoruz yagın bıttıgını yada ne kadar koyucağımızı yağı benzin deposunamı koyuyoruz.
              O da yağ enjeksiyonludur. Yani yağ deposu ayrıdır. Benimde yağ depom ayrı bende gösterge yok sadece 1 depo benzinle yakılacak kadar yağ kaldığında motor ışık yakıyo. Bende 1 depo benzin bitmeden gidip Castrol Power 1 tam sentetik 2t yağ koyuyorum 17 lira.

              Ayrıca 2 zamanlı motorlar çok yakar deniyor ya bende bir terslik var 10 kuruş yaktım 3 tür fiş alarak litre kontrolu yaparak bu fiyatı çıkardım.

              Ha ama soğukken ve kısa süreli kullanımlarda deli yakıyor. Bahar motoru olarak kullanmak en iyisi gibi. Ben yaz kış biniyorum bir sorununu görmedim. 7000 km dir.

              Yorum yap


              • #22
                "Castrol Power 1 tam sentetik 2t yağ"

                bu yağ hangi benzincilerde veya marketlerde var acaba

                Yorum yap


                • #23
                  [QUOTE=atatekin;165509]Gecen hafta Murat'la Balat civarında 63 plaka bi vespa ile karşılaştık hemen fotoğraflarını çekmeye başladım ilerde kestik önünü ve sohbete başladık. Kendisi çok tanınmış bir motorcu olan Hasan Parmaksız abimiz. Urfada ikamet ediyor ve iki zamanlı vespası ile bu yaz avrupa turu yapmış. toplamda 12 ülke ve 6000 km nin üzerinde yol yapmış.

                  İsmalcim senin bahsettiğin hasan amca bu galiba.

                  [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0Uo8gZzpWD0[/youtube]

                  Yorum yap


                  • #24
                    hobidolap Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
                    "Castrol Power 1 tam sentetik 2t yağ"

                    bu yağ hangi benzincilerde veya marketlerde var acaba
                    Bazı BP lerde bulunuyor. Bulamazsanız sanayide yağcıda bulabilirsiniz. O da olmazsa motorcularda bulunuyor. Tam isimi Castrol Power 1 Racing 2T altın rengi bir kutuda satılıyor. Yağın rengi ise kırmızı.

                    Yorum yap


                    • #25
                      Daredevil Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
                      O da yağ enjeksiyonludur. Yani yağ deposu ayrıdır. Benimde yağ depom ayrı bende gösterge yok sadece 1 depo benzinle yakılacak kadar yağ kaldığında motor ışık yakıyo. Bende 1 depo benzin bitmeden gidip Castrol Power 1 tam sentetik 2t yağ koyuyorum 17 lira.

                      Ayrıca 2 zamanlı motorlar çok yakar deniyor ya bende bir terslik var 10 kuruş yaktım 3 tür fiş alarak litre kontrolu yaparak bu fiyatı çıkardım.

                      Ha ama soğukken ve kısa süreli kullanımlarda deli yakıyor. Bahar motoru olarak kullanmak en iyisi gibi. Ben yaz kış biniyorum bir sorununu görmedim. 7000 km dir.
                      Çok çok teşekkür ederim kafama takılan soru kalmadı

                      Yorum yap


                      • #26
                        Ta kendisi Seyit abi

                        Yorum yap


                        • #27
                          tamericel Nickli Üyeden Alıntı
                          Bp lerde ve yağ satan market, dükkanlarda bulunuyor rahatlıkla

                          İzmire geldim geleli sorun yaşıyorum. Bazı BP ler böyle bir yağ bulunmadığını bile iddia etti. Bende paşa paşa motorculara gidiyorum.

                          Yorum yap


                          • #28
                            bazı markaların kavun ve çilek kokulu yagları varmış bunun aslı varmı acaba

                            Yorum yap


                            • #29
                              gilera runner 180 kitapçığını bulabileceğim bi yer varmı.

                              Yorum yap


                              • #30
                                İki zamanlı motor alırsan bütün ağırzalarını kendin giderirsin elin ustalaşır kullanırken zevk alırsın ama vızır vızır giderken yaşayacağın adrealin paha biçilemez usta bir motorcu olursun fakat yavaş kullanırım paramkıymeli dersen uzak dur derim teker yapmayı sever 2T ler atraksiyonu sever hakkını verirsen iyide gider.

                                Kokulu yağlar ortalıkta değişik bir koku veriyor benle baya dalga çeçmişlerdi çilek kokulu baya matrak

                                Yorum yap

                                Hazırlanıyor...
                                X