Duyuru

Kapat
Henüz duyuru yok.

Lastik tamir köpüğünü kullanan var mı?

Kapat
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
new posts

  • Lastik tamir köpüğünü kullanan var mı?

    Lastik tamir köpüğünü hiç kullanan var mı? Faydaları ve zararı varmı? Geçenlerde Kipa'da gördüm ve aldım. Fiyatı 15 TL'ydi. Lastik patlaması olmasında kullanmayayım, ancak kullanmak zorunda kalırsam nasıl kullanacağımı bilmiyorum. Bilgi ve tecrübesi olanların paylaşımlarını bekliyorum.


  • #2
    ben kullamıstım ufak delikleri kapatıyo ama sibopun içini sökmeden sıkıldıgı için sibobu tıkıyo fitilden cok cok daha ıyı bi uygulama ufak bi civi girdiginde fitil atarsanız delık fıtıl gırmesı ıcın buyutuluyo ama speryde ole bi sorun yok teker komple inik olsa bile şişirebiliyo

    Yorum yap


    • #3
      Onnur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
      ben kullamıstım ufak delikleri kapatıyo ama sibopun içini sökmeden sıkıldıgı için sibobu tıkıyo fitilden cok cok daha ıyı bi uygulama ufak bi civi girdiginde fitil atarsanız delık fıtıl gırmesı ıcın buyutuluyo ama speryde ole bi sorun yok teker komple inik olsa bile şişirebiliyo
      eee..sibop tıkanınca sonra nasıl kullanılıyor lastik tamircisinde içerideki ve siboptaki sıvı boşaltılıp, tamizleniyor mu? sonrası işlem nasıl oluyor?

      Yorum yap


      • #4
        ya sibopu acıp speryi kullanmak lazım onun anahtarını bıraz aradım bulmadım yada zorunlu halde kullanıcaz sibopun içini değiştiricez .

        Yorum yap


        • #5
          Onnur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
          ya sibopu acıp speryi kullanmak lazım onun anahtarını bıraz aradım bulmadım yada zorunlu halde kullanıcaz sibopun içini değiştiricez .
          zaten sonrasında asıl kalıcı tamir için lastikçiye gidice sibib değişir zaten.asıl önemli olan lastiğin içinden o sıvı rahatlıkla temizlenebiliyor mu?lastiğe bir zararı var mı ki?

          Yorum yap


          • #6
            benım kullanma amacım delik ufak oldugu ıcın fitil yada içten yama yaptırmamak içindi lastikçi önerdi spreyin yeterli olucagını zararı varmı içi temizlenmesi gerekiyomu benımde bilgim yok içe zararı olsa dısada yansırdı bence.hiç sikayetim olmadı.

            Yorum yap


            • #7
              Arkadaşlar bu sprey ufak çaplı kaçaklar için kullanılır özellikle sabit durumda lastik havası sönen arkadaşlara tavsiyem olur kullanımı için lastik havası yarı seviyede olmalı ve sibop tıkanması sorunu yaşamak istemiyorsanız sprey uygulandıktan sonra lastiğe normal basıçlı hava ile şişirmeniz yeterli . Büyük kaçaklar içten yama yöntemiyle yada jel ile önlem almanızı tavsiye ederim .

              Yorum yap


              • #8
                AGU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
                Arkadaşlar bu sprey ufak çaplı kaçaklar için kullanılır özellikle sabit durumda lastik havası sönen arkadaşlara tavsiyem olur kullanımı için lastik havası yarı seviyede olmalı ve sibop tıkanması sorunu yaşamak istemiyorsanız sprey uygulandıktan sonra lastiğe normal basıçlı hava ile şişirmeniz yeterli . Büyük kaçaklar içten yama yöntemiyle yada jel ile önlem almanızı tavsiye ederim .
                o zaman çivi batmalarında falan işe yaramaz mı?

                Yorum yap


                • #9
                  Büyük çivi batmasında işe yaramıyor. Deliği kapatamıyor. O nedenle deliğin olduğu yere uygun bir cisimle tıkayıp öyle kullanın ve en yakın lastikçiye kadar idare edin. Orada (motor lastiğini değiştirecek/tamir edecek bilgisi yoksa) fitil attırıp sonra motor lastikçisinde içten yama yaptırın.

                  Küçük patlaklarda iş görüyor.

                  Yorum yap


                  • #10
                    deadline Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
                    Büyük çivi batmasında işe yaramıyor. Deliği kapatamıyor. O nedenle deliğin olduğu yere uygun bir cisimle tıkayıp öyle kullanın ve en yakın lastikçiye kadar idare edin. Orada (motor lastiğini değiştirecek/tamir edecek bilgisi yoksa) fitil attırıp sonra motor lastikçisinde içten yama yaptırın.

                    Küçük patlaklarda iş görüyor.

                    Tamamen katılıyorum .

                    Yorum yap


                    • #11
                      Ben kullandım..ancak daha önceki tecrübelerime dayanarak;batan cismi üzerinde gördüm ve yerinden çıkarmadım. lastik tamamen inmesine rağmen,sprey havayı yaklaşık 20 ye kadar yükseltti ama dikkatli okursanız hemen arkasından ilk benzincide havayı takviye etmek gerekiyor..bunu yaparsanız randıman veriyor..Eğer girip çıkmışsa orayı tabana getirin ve tüp bitinceye kadar:boşalmayı bekleyinki deliği tıkasın bence randıman verdi ve yanımda hep taşıyorum ..

                      Yorum yap


                      • #12
                        yani lastikçiye kadar idare etmesi amaçlı bir ürün anladığım kadarıyla...ve bir kullanımlık sanırım.arkadaşlar paylaşımlarınız için çok teşekkürler..

                        Yorum yap


                        • #13
                          Biraz detaya inersek...

                          Lastiğiniz hava kaçırıyorsa, bir çivi yada vida girmişse lastik patlama köpüğünü kullanmanızı tavsiye ederim. Çivi ya da vida girmişse kesinlikle çıkarmayıp tam aksine lastiğe tam anlamıyla girmesini sağlayın. Bir çoğumuzun aracında Tubeless lastik kullanıldığı için zaten kolay kolay inmeyecektir. Lastik köpüğünün de mantalitesi en yakın lastikçiye kadar götürmek olduğu için o çiviyi içine sokmanızda fayda var. Çiviyi soktuktan sonra yapmanız gereken lastiğinizin havasını sonuna kadar indirmektir. Bu uygulamaları yapmadan önce aracınızı mutlaka orta sehpaya alıp lastikle yer arasındaki teması kesin. Ardından lastik köpüğünün uç kısmını sibop bölgesine monteleyin ve köpüğü basın. Köpüğün bitip bitmediğini şeffaf hortumundan görebilirsiniz. Bu aşamadan sonra yapılması gereken lastiğin şişirilmesidir. Normal hava değerine göre lastiği şişirin. Köpüğün iyice yayılması için (eğer arka tekerse gaz vererek, ön tekerse elle çevirerek) tekerinizi orta sehbadayken 1-1.5 dakika boyunca çevirin. Köpük bu şekilde iyice yayılıp deliği tıkayacaktır. Bu uygulamalar en yakın lastikçiye gitmenizi sağlayacaktır. Şayet kısa sürede gitmezseniz (1-2 gün) köpük, zamanla lastiğin hamurunu bozacaktır. Lastikçiye gittiğinizde şayet motosiklet lastikçisi değilse şu uyarılarda bulunun. Lastiğin içini temizlesin, jantı temizlesin ve sibopu değiştirsin. Lastiği tekrar takacağınız zaman jantın mutlak surele kuru olması gerekli. Bu yüzden jantın dış kısmı (lastiğin iç kısmına denk gelen yer) kup kuru olmalıdır. Sibop ise, köpüğün nüfus etmesiyle iğnenin tıkalı olma ihtimalinden dolayı değiştirilmektedir. Köpük sıkılı halde uzun süre kullanırsanız lastiğinizin balansı bozulacaktır. Bu da özellikle yüksek hızlarda kaza yapma riskinizi tetikleyecektir.

                          Benden bu kadar...

                          Yorum yap


                          • #14
                            Benim bir defa başıma geldi: motorun üzerindeki naylon lastik patladı. Sözkonusu sprey ile tamire çalıştım: maalesef delik fazla büyükmüş delikten dışarı fışkırdı sıvı.
                            Daha sonra lastiği değiştirdiğimde jantın tüm içine yapışmış olduğunu gördüm köpüğün. Temizlenmesi de biraz problemli.
                            Benim tavsiyem eğer yanınızda tamir seti taşımıyorsanız çeşitli çaplarda ama uzunluğu 6-7 mm'yi geçmeyen sunta vidaları bulundurun. Çivi saplanması durumunda tamir için (geçici) çok işe yarar. Çiviyi bulunduğu yerden çıkarın, yerine vidayı vira edin; havayı basın. Sizi lastikçinize kadar rahat rahat iade edecektir.

                            Yorum yap


                            • #15
                              onur kardeşim detaylı bilgi için çok sagolasın...çok faydalı oldu.

                              Yorum yap

                              Hazırlanıyor...
                              X