Duyuru

Kapat
Henüz duyuru yok.

PCx 125 , YBr125Esd , CB125e gezi ve test...

Kapat
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
new posts

  • PCx 125 , YBr125Esd , CB125e gezi ve test...

    http://www.facebook.com/media/set/?s...0228049&type=1

    3 adet 125cc ile yaptığımız gezimizden kendi izlenimlerimizi paylaşmak istiyoruz;

    0-100km hızlanma;
    1.PCx,
    2.YbR,
    3.CB125e

    Yamaha YBR125 ve Honda CB125E arasında;
    Honda CB125e nin Yamahaya göre artıları,
    - Malzeme Kalitesi
    - Vites geçişlerindeki netlik ve kullanım kolaylığı
    - Yol tutuş ve motorun dengesi(özellikle virajlarda belli ediyor)
    - Sele daha konforlu
    Yamaha YBR 125 esd nin Honda CB125e göre artıları,
    - Motor gücü ve performansı
    - Titreşim daha az

    PCx in YBR ve CB125 e ye göre artıları,
    - Denge
    - Performans
    - Konfor
    - Ekonomi
    Dezavantajı,
    - Fiyat

    Sonuç;
    Vitesli olan iki modeli sürekli değiştirerek kullandık.Yamaha YBR Hondanın CB125 e sinden kesinlikle daha az titreşime sahip.Buna karşın Honda Vites geçişlerindeki kolaylık, debriyajın kavrama kolaylığı YBr den daha iyi.Sele konforunda da Honda Yamahanın önünde, kesinlikle daha konforlu.
    Viraj konusunda üç farklı kullanıcı olarak yorumumuz net;Honda CB125 e çok dengeli ve güvenli bir şekilde viraj alırken Yamaha YBR ESD bu konuda zayıf kalıyor.Rolantide titreşimi daha az olan YBR motor sesi olarak CB125 e den daha sesli, Cb125e daha sessiz çalışıyor.
    Hızlanmada işler değişiyor.Ybr hızlanma performansı olarak Honda CB125e nin herzaman önünde kalmayı beceriyor.Son sürat ve motor sesi daha tahrik edici.
    Yamaha da bulunan devir saati ayrı bir sportif hava katmış, buna karşın Honda devir göstergesi kullanmamış ve sadece vites göstergesi ile yetinmiş.
    Işıklandırma ve malzeme kalitesi olarak Honda daha öne çıkmakta.
    Bu iki vitesli karşısında PCx fiyat farkını sundukları ile kapatıyor olabilir
    Şehir içi ve uzun yol kullanımında her yönden PCx diğer iki vitesliden daha konforlu, daha dengeli, daha ekonomik ve daha güçlü.Yalnız hafif eğimli düz yol ve bayır aşağı yerlerde vitesli ve karbüratörlü bu iki modelde devir kesici olmadığından son sürat zaman zaman 110-130 arası hızları görmekte.
    Buna karşın özellikle 0-80km/h Arası PCx açık ara önde gitmekte.
    Rampa yukarı yollarda PCx hızını korurken diğer iki vitesli geride kalmakta.
    Malzeme kalitesi olarakta PCx yine bu iki vitesli hacimdaşının önünde gitmekte.
    Yamaha YBR ESD 4300 lira
    Honda CB12E 3600 lira
    Honda PCx 6100 lira

    PCx enjeksiyonlu, titreşimsiz ve teknolojik motoruyla birlikte verdiği güvenli sürüş ile parasının hakkını veriyor, bu iki vitesliye belkide sadece toprak yolda forsunu bırakıyor.

    CB125e fiyat avantajı ve birçok artısıyla YBR 125 esd ye ciddi bir rakip.Özellikle vitesliye yeni başlayanlar için daha iyi bir tercih gibi gözüküyor.

    YBr daha performanslı motoru ve yakıt ekonomisi ile CB125e ile rekabetini sürdürüyor.


    Bahsi geçen motorların model ve kilometreleri;
    Honda PCx 2011 - 17bin km
    Yamaha YBR 125 ESD 2012 - 1100 km
    Honda CB125E 2012- 3600km

    Not: Bu üç motorda kendimize ait olup olabildiğince objektif değerlendirmeye çalıştık.Umarım bilgi edinmek isteyenler için faydalı olur.
    Konu harpoon76 tarafından (http://www.scooturk.net/member/6851-harpoon76 Saat 21-10-2012, 03:20 ) değiştirilmiştir.

  • #2
    Gayet güzel olmuş teşekkürler. Ybr motorlarda daha sonra alışıyordur herhalde bilmiyorum ama vites geçme problemi var. Benim kullandigimda 25 km deydi.

    Yorum yap


    • #3
      serkan bey video açılmıyor ,merak ettim şimdi hızlanmalarını

      Yorum yap


      • #4
        Ben bu pcx den birşey anlamadım.
        3 sene evvel 150 lik kanuni storm model scooter ım vardı. 150 cc olmasına rağmen alakası yok. Pcx 90 km hıza kadar resmen coşuyor.. Geçenlerde mondial scooter ı olan bir amca esir aldı, bir depo ile 100 km anca gidiyorum diyor.. Ben 95 kilo olup şehirici agresif kullanmama rağmen 180 km, uzunyolda 240 km gittim bir depo ile

        Satayım 250 lik gts evo alayım diyorum.. Sırf şu yakıtından dolayı vazgeçemiyorum veletten.

        Yorum yap


        • #5
          Ybr vites geçişleri 2500 km den sonra kendiliğinden düzeldi, şimdi memnunun. Yakıt nerdeyse harika düzeyde 20 tl li benzinle 200 km yol (ş.içi-ş.dışı karışık) sürekli uzun yol ve sakin kullanımda 220-240 km arası değişiyor.
          Çok seri ve devirli 1-2-3. viteslerde 10 000 devire kadar rahat çıkıyor, vibrasyon çok az, bence tek sıkıntı soğuk motor jigleye ihtiyaç duyuyor.

          Yorum yap


          • #6
            bende ilk başlarken bu üç motor arasında kalmıştım ancak pcx almaya karar verdim ve beyaz renginin sahibi oldum ancak hala trafikte gördükçe ybr 125 esd ye gözüm gidiyor garip bir şekilde motor çok hoşuma gidiyor paylaşım için teşekkürler

            Yorum yap


            • #7
              Teşekkürler Serkan, güzel bir çalışma.

              Acaba şu sorularıma yanıt verebilir misin ;

              Vitesli olan 2 model 1 dolu depo ile ortalama kaç km yol yapabilir, sakin sürüş ile ?
              Veya 100 km'de kaç litre yakıyorlar hiç ölçtünüz mü ?

              Yine vitesli olan 2 modelin aynalarını söksek 104 cm tavan yüksekliği olan kapalı kasa Pejo Partnerin içine sığdırabilir mi ?

              Çok teşekkürler...
              Konu hobidolap tarafından (http://www.scooturk.net Saat 21-10-2012, 19:06 ) değiştirilmiştir.

              Yorum yap


              • #8
                ben bı kuryecı abı ıle konustugumda deposunun 59 tl ye doldugunu ve eger sakın kullanırsa 580 km gıbı bır yol gıttıgını soylemıstı ama dogruluk derecesını bılmıyorum motoru 2010 model cbf150 idi onun dedıgıne gore YBR125 ler daha fazla yol alıyorumus

                Yorum yap


                • #9
                  Fatih! Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
                  Ben bu pcx den birşey anlamadım.
                  3 sene evvel 150 lik kanuni storm model scooter ım vardı. 150 cc olmasına rağmen alakası yok. Pcx 90 km hıza kadar resmen coşuyor.. Geçenlerde mondial scooter ı olan bir amca esir aldı, bir depo ile 100 km anca gidiyorum diyor.. Ben 95 kilo olup şehirici agresif kullanmama rağmen 180 km, uzunyolda 240 km gittim bir depo ile

                  Satayım 250 lik gts evo alayım diyorum.. Sırf şu yakıtından dolayı vazgeçemiyorum veletten.
                  motoru aldıgım gun 20tl benzın aldım,214 km de 10tl daha aldım pcx suan 304 km de ve tek tırnak şimdi yanıp sonmeye maşladı.
                  pcx

                  Yorum yap


                  • #10
                    hobidolap Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
                    Teşekkürler Serkan, güzel bir çalışma.

                    Acaba şu sorularıma yanıt verebilir misin ;

                    Vitesli olan 2 model 1 dolu depo ile ortalama kaç km yol yapabilir, sakin sürüş ile ?
                    Veya 100 km'de kaç litre yakıyorlar hiç ölçtünüz mü ?

                    Yine vitesli olan 2 modelin aynalarını söksek 104 cm tavan yüksekliği olan kapalı kasa Pejo Partnerin içine sığdırabilir mi ?

                    Çok teşekkürler...
                    Bir depo bitirmedik fakat toplamda Ybr daha fazla kilometre yapıyor CB125e den.Yinede çok fark olduğunu düşünmüyoruz.
                    Fakat PCx ve YBr yi birebir deneme şansımız oldu uzun mesafede aynı yol koşulları aynı hız gibi örtüşen değerlerle.Netice YBr ve PCx in aynı tükettiklerini şaşırarak gördük.80-100 km/h aralığında yaptığımız sürüşte PCx kendi ortalamasının üstünde tüketti.
                    Bu testi şehir içi ve 60-70 km/h hızı geçmeden yapmış olsaydık PCx YBr den daha az yakacaktı.Düşüncemiz bu yönde.
                    Ne kadar olacaktı bu fark? - olsa olsa 100km de 0,3-0,5 litre kadar küçük değerler.Son ölçümüz tahmini olsada rasyonel bir ölçü olduğunu düşünüyorum.

                    Pejo partnere sığma konusunda bir fikrim yok malesef, fakat iki motor yanyana durduğunda gidon yüksekliği CB125 te biraz yukarıda kalmıştı.

                    Yorum yap


                    • #11
                      Çok güzel olmuş açıklama, ellerinize sağlık.

                      Benim PCX 26 TL ye doldu en son ve 190 km de ışık yanıp sonmeye basladı. Çok yakıyor gibime geldi. Acaba bir sorun mu var diye düşündürdü beni?

                      Yorum yap


                      • #12
                        YBR (Bendeki Salcano onun klonu) 100km de 2.5 lt yakıyor benim ölçümlerime göre. Bulabileceğiniz en ekonomik alet gibi görünüyor.

                        Yorum yap


                        • #13
                          drtayfun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
                          YBR (Bendeki Salcano onun klonu) 100km de 2.5 lt yakıyor benim ölçümlerime göre. Bulabileceğiniz en ekonomik alet gibi görünüyor.
                          Evet aynı motora sahipler diye biliyorum.2,5 litrelik tüketim değeri güzel bir değer.Lakin 80 km/h hıza kadar kullanımda 100km'de PCx in verisi 2litre-2,3 litre aralığında çıkıyor.
                          80-100 arası hızlarda gaz kolu tam açık gidildiğinde(kilometrelerce bu şekilde katettiğim oldu) PCx te 3 litre değerine ulaşıyor.

                          Yorum yap


                          • #14
                            PCX son teknoloji kullanıyor, bunun artılarını otomatik vites götürüyor, bence başarılı bir makina. Bizimkiler vitesli olduğu için kurtarıyor, yoksa tarihi bir teknolojisi var, jikle bile var o kadar yani

                            Yorum yap


                            • #15
                              test yazisi keyifli olmus pcx parasının karşılığını kesinlikle veriyor

                              Yorum yap

                              Hazırlanıyor...
                              X