Duyuru

Kapat
Henüz duyuru yok.

Motorunuzun kusurları neler?

Kapat
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
new posts

  • Motorunuzun kusurları neler?

    Malum son zamanlarda bir kendi motorunu övme furyası akıp gidiyor... Şimdi de itiraf vaktinin geldiğini düşünüyorum. Herkes, motorunda bulduğu kusurları açıklayabilirse sevinirim. Hem böylece hangi motorlarda hangi kronik problemlerin olduğunu ya da bir motor alıcaksak onun hakkında kötü yorumları da okuma fırsatı edinmiş olacağı. İlk ben başlayım. Lütfen sizde aşağıdaki düzende yazın ki takip etmesi daha kolay olsun

    2005 - Piaggio X9 250 Evolution:

    *Motorum 2005 model ve karbüratörlü. 2005 modellerde enjeksiyonlu sistemin olduğunu geçtiğimiz günlerde sahibinden.com'da araştırma yaparken gördüm. Eğer 2005 model bir x9 250 evolution alacaksanız enjeksiyonlu model olması için elinizden geleni yapın.

    *X9'ların yedek parça fiyatları çok pahalı. Bu konuda motorunuzu dikkatli kullanmanız gerekli. Özellikle X9 kullanıcıları aynalara sahip çıkamıyor ve trafikte giderken çarpıp kırıyorlar.

    *Motorum bugüne kadar çok önemsenecek sorunlar çıkarmadı. Bir akü problemi olduğu doğru. Motoru kışın 1 hafta çalıştırmayınca ilk marş basmanızda çalışmıyor. Takviye yapıp bir süre dolaşıp akünün kendine gelmesini sağlamanız gerekiyor. Akü, koyulabilecek en kötü yere yani motorun arka kısmında aşağıya monte edilmiş. Ona ulaşmak için arka kısımdaki kapağı söküp stopların da monte edildiği parçayı çıkarmanız gerekiyor. Sonrasında aküye ulaşabiliyorsunuz. Heleki top case varsa komple sökmeniz gerekli.

    *Alt bilyalar bir kez değişti. Bu değişiklik aslında tüm motorlarda yapılıyor ama Piaggio nedense dizaynını çok absürt yaptığı için yarım gün uğraşılıyor. Üstelik 250 TL civarına maal oluyor.

    *Uzun yolculuklarda sabit hızla gidince motor bir süre sonra gaz yememeye başlıyor. Daha doğrusu gazı çevirdiğinizde çok geç algılamaya başlıyor.

    *Trafikte bir süre kaldıktan sonra debriyajdan ses çıkmaya başlıyor. Aslında bu problemi bir çok Japon markasına ait motorlarda yapıyor ama Piaggio'nun sesi Manda, diğerlerininki Buzağı sesi gibi

    *Çok dik yokuşlardan uzun süre aşağı inerken fren disklerinin ısınmasından dolayı kaynaklanan bir problem mevcut. Fren teli kopmuş gibi sonuna kadar sıkabiliyorsunuz ama motor, frenleri çok zor sıkıyor.

    *İstanbul yollarında çukurlara gire çıka motordan gııçç gıççç sesleri gelmeye başladı. Bu problemi çözücem ama şu an beklemedeyim. Muhtamelen amortisör ve arka amortisör yaylarından geliyor.

    *Piaggio'nun belkide en zayıf olduğu konu egzoz sistemi. Bir egzoz üzeri su gördüğü için hemen paslanır mı? Piaggio Beverly, Piaggio X9, Piaggio x8, Piaggio x7, Piaggio xevo vs, Gilera Runner, Peugeot Satelis, Malaguti Madison gibi motorların da aynı egzoz sistemini düşünürsek bu kadar kötü bir egzozun bu kadar çok marka ve modelde kullanılması bana garip geliyor. Sıkı durun... Diyelimki paslanan egzozunuzu yenisiyle değiştirmek istiyorsunuz. O halde 1000TL rakamını gözden çıkarmanız gerekiyor. Nasıl? Yeterince kazıklandığınızı hissedebiliyor musunuz benim gibi?


    Sizleri dinliyorum dostlarım?

  • #2
    benım on catal cok sert gecen aksam işten gelırken 70-80 gıbı set uzerınden gectım gıdon bıraz havalandı boşaldı bende yusuf yusuf oldum dedım ne oluyor...

    Yorum yap


    • #3
      ben başlayayım. gilera nexus 500

      1- kalkışta olağan üstü titreşim mevcut
      2- bir italyana yakışmayan çin işkencesi varyatör sesi
      3-en ufak çukur ve tümseklerde dahi organların birbirine parpacak kadar sert amortisörler.
      4- eski kasalar için geçerli olan, trafikte sürüşe elverişsiz uzun dışa çıkık aynalar ve aynaların uzunluğundan kaynaklanan kırılacakcasına titreşimi.
      5- ve son aklıma gelen çok rahatsız olmamasına rağmen sert bi koltuğa sahip olması.
      birde tanımayan bilmeyenlerin trafikte durup ' abi ne malı bu? kaçlık bu?' diye sormaları

      Yorum yap


      • #4
        Motorum Beverly Cruiser 500
        Şu anda 11.000 km. de. Bir yaşını önümüzdeki ay dolduracak.
        Şu ana kadar oksijen sensörü haricinde bir arızası olmadı.O da garantiden değişti.Varyatörden yokuş dönerken çok az bir ses geliyor.Onun haricinde şimdilik her şey normal.

        Motorumdan genel olarak çok memnunum.

        Bana göre olumsuz yönleri:

        Sele altı bagajının küçük olması.
        500 cc tek silindir hacminden dolayı titreşimin çok olması.
        O kadar para ödemenize rağmen ABS nin donanımında olmaması.Gerçi Frenleri Brembo bu biraz olsa telafi ettiriyor.
        Konu Kunt tarafından (http://www.scooturk.net/member/1496-kunt Saat 06-08-2009, 21:57 ) değiştirilmiştir.

        Yorum yap


        • #5
          Motorum Kymco Agility City 125- 2009

          Tek bir sıkıntısı var. Sert selesi. Düzgün yollarda konforlu olsa da tümseklerde rahatsız edici.

          Diğer bir meselesi de CSB Nylon lastikleri, ıslak zeminde güvensizler. Bu lastiklerin de seleye etkisi var sanırım.

          Yorum yap


          • #6
            bende bir xmax kullanıcısıyım göstergeler konusunda kalahan a katılıyorum gündüz ışıklandırma yetersiz kalıyor sinyal açıkmı kapalımı anlıyamıyorsun bazen, birde bana göre kötü olan şey aynaların ufak olması özellikle dibine giren araçlar kör noktada kalıyor,yüksekliği bence normal ama amortisörler çok yumuşak olduğu için kasisten hızlı geçersen yaylanmadan dolayı orta sehpa ayağı sürtüyor,birde kornadan memnun degilim sesi az çıkıyor kaz gırtlaklıyor gibi onu deiştireceğim ilk iş olarak ,onun haricinde şimdilik bir can sıkıcı sorun yaşamadım
            Konu tolme76 tarafından (http://www.scooturk.net/member/1799-tolme76 Saat 06-08-2009, 22:41 ) değiştirilmiştir.

            Yorum yap


            • #7
              1-)Özellikle şehir içinde ya da uzun yolda gazı açtığımda çok fazla yakıt tüketiyor.
              2-)230 kg. kuru ağırlık fazla...
              3-)Artçının ayak pegleri uzun yolda bir süre sonra rahatsızlık veriyor(muş).

              Yorum yap


              • #8
                Kymco Super8 , 1000 km ancak yaptım.
                Sele altı küçük olduğundan kask sığmıyor, mecburen topcase aldım.
                Lastikler Nylon, değiştirmekte fayda var.
                Rüzgarlık yok, ilave etmek lazım.
                Rölantide ve yeni çalıştığında farlar ve sinyaller çalışmıyor, biraz gaz vermek gerekiyor.

                Yorum yap


                • #9
                  umitturut Nickli Üyeden Alıntı
                  kymco grand dink 250 yi alalı 1 hafta oluyor.
                  -plastik kalitesi "rezalet"ten bir adım iyi.marmariste sürekli güneş altında bırakılanları gördüm.renkleri solmuş,siper ve far camları da sararmıştı.
                  -"gereksiz" elektrikli aynalara trafikte çok dikkat edilmeli çünkü adedinin fiyatı 228 tl.ayrıca aynaların yeri o kadar kötü ki,kontrol etmek için gözünüzü yoldan ayırıp "aşağıya"bakmak zorunda kalıyorsunuz.
                  -debriyaj biraz ısınınca titretmeye başlıyor ama bu sorun zaten bu sistemi kullanan tüm araçların kronik problemi.
                  -sıcakta çok kullanılınca fren mesafesi uzuyor.
                  -bunların orijinal lastikleri de berbatmış ama allahtan benim aldığımın üstünde 15-20 günlük pirelli gts 24 ler var ve fena değiller.
                  -sele altı bölmesine kapalı schubert kaskımı ne yaptımsa sığdıramadım.

                  buna rağmen makine ısınsa da soğuk ta olsa aynı performansı gösteriyor,100 km de 3 litre gibi bir tüketimi var,iki kişi için de rahat selesi mevcut.o berbat plastiklere rağmen çukurlu yollarda şaşırtıcı şekilde tıkırtı sesleri o kadar fazla gelmiyor.
                  Bendede Kymco Grand Dink 250 var. Ümit arkadaşıma katılıyorum. Aynalar gereksiz olmuş. Artı olarak debriyaj problemi bendede var. Yani bütün Grand Dink'lerde var. Bagaj olayı geniş fakat bende kask sığdıramadım.

                  Yorum yap


                  • #10
                    herkese merhaba;özellikle Onura......çünki aramızda tartışmaya dönecek bir; senin motorsikletin kötü, yok benimkisi daha iyi polemiğine gidecek tartışmasını tatlılığa bağladığından dolayı...tabiki bu sitenin en büyük güzelliği bence birbirini hiç tanımayan scooter tutkularını aynı noktada birleştirmesi olmasıdır....neyse sonuç herzaman iyiliğe güzelliğe aksın yaşamımızda......sadede gelirsek ben 2009 model x max sahibiyim ve motorsikletimden aşırı derecede memnunum performansı,dizaynı v.s. ama; her güzelin bir kusuru olur mukabilinden benim makinanın da var tabiki kusurları...bunlar 1. rüzgarı çok tutuşu yani çok alması, 2.benzin tüketimi, ekonomik olmaması 3.bozuk yollara aşırı hassasiyet onun dışında gerçekten makina çok sağlam Onur beyin de dediği gibi;dünya malı dünyada kalır.biz bize sunulan güzelliklerden yararlanalım yeter.... konu dışı olacak ama;ben bodrumdayım ve çok güzel bir pansiyon sahibiyiz...eğer sonbahar gibi bir etkinlik yapılır ve bu tarafa toplu bir gezi düzenlenirse ben elimden gelen yardımı sağlarım ve güzel bir ortamda tanışma imkanına sahip oluruz.....www.pensioneromabodrum.com
                    herkese selamlar sevgiler.....

                    Yorum yap


                    • #11
                      Yamaha AEROX 100
                      Herkeze merhaba.Benim motorumun en büyük sorunu sert bir amortisöre sahip olması ve motorun aydınlatması cok zayıf onun dısında hiçbir sorunu yok.

                      Yorum yap


                      • #12
                        O kadar övünüyoruz , biraz da dövünelim değilmi : ))
                        Ben en çok küçük depodan şikayetçiyim..hiç olmazsa 400 Km. gidebilmeli idi , tercihan İstanbul-Ankara'yı gidebilecek bir depo iyi olurdu.
                        Elektrik motorlu aynalarım çok sağlam değil , bozuk yollarda titriyor , halbuki bu çok daha iyi yapılabilinir bence.
                        ABS , kasis ve çukurlarda işgüzarlık edip gereğinden fazla devreye giriyor , bir keresinde zor durdum...basit bir çukur yüzünden önümdeki arabaya esaslı bir geçiriyordum , zor kurtuldum...
                        650cc motorumdan yalnızca 55Hp. güç çıkması ve 400 ile arasındaki farkın (performans) bu denli düşük olması hakikaten hayal kırıcı.Bu makina su içinde 200 Km hız yapabilmesi gerekirken 190'ı gören neredeyse yok gibi bir şey.
                        Sele altı bagajı daha kullanışlı düzenlenebilirdi , çok kötü diyemem ama sadece iki kask aldımı tamam demişler üstünde fazla durmamışlar.
                        Süspansiyonlar en sert ayarda bile otoyol için bence fazla yumuşak , kasislerde ise biraz sarsıntılı...
                        ikibuçuk yıllık deneyimimde başka ciddi olumsuzluğa rastlamadım ama pek çok olumlu yönünü istikrarlı bir biçimde yaşıyorum..

                        Yorum yap


                        • #13
                          PS150i kullanıyorum. Ön göğüsteki anahtarla açılan küçük torpido gözü gerçekten çok küçük bir çift yazlık eldiven ancak sığıyor ve maalesef su geçirmez değil. Sele altı bagajı da küçük, sadece yarım kask sığabiliyor. Bir de (bu sadece bana öyle gelmiş olabilir emin değilim) ayak kısmına çok rüzgar alıyor, o kısmın genişliği yetersiz gibi...

                          Yorum yap


                          • #14
                            2007 MODEL BEVERLY 250İE en cok rahatsızlık veren seyi debriyajın trafikte ısındıgı zaman ucak kalkar gibi ses yapması yayaları ve yanımdaki arabaları korkutacak derecede ses cıkarıyor ve sele altının küçük olması.

                            Yorum yap


                            • #15
                              Piaggio Mp3

                              20.000km devirmis bir mp3 kullanicisi olarak en cok uzun yol konforundan sikayetciyim eger belinizi saglam bir degnekle desteklemezseniz 500 km sonra bel ve omurilik agrilari basgosteriyor tabi degnek isin espirisi ama hakikaten bir destege ihitiyaciniz oluyor, uzaktan kumandali anahtarla seleyi acmaya alistirip arkadaki bagaj kapagini kontak anahtariyla acmaya zorlamakda ayri bir tartisma konusu tabi herkezin basina gelirmi bilmem ama selenin icinde unuttugunuz kontak anahtarida yedek yaninizda degilse baya bir sikinti cikariyor. her piaggiodaki kronik debriyaj problemi ve bogurtuleri uzun dur kalklardan sonra bu motordada mevcut bu kadar para verdikten sonra can sikici olabiliyor bunun cozumunu bilen varsa ellerinden opucem yoksa aklimda mallossi multivar2000 takimina gecmek gibi kotu bir dusuncem var, turkiye kosullarindaki cukurlar, ne kadar saglam olursa olsun plastik aksami ve icindekileri bir sure sonra kendi iclerinde serbest dolasima acik hele getirdiklerinden dolayi 10.000 kmde bir komple plastik granaji acip plastik kelepcelerle takviye edilmeyi istiyor tabi granaji kendim acarim derseniz derin bir internet arastirmasi gerekiyor ki piaggionun sanki devlet siri gibi sakladigi vida ve baglanti elemanlarini bulmak acmak cin iskencesini aratmiyor.Piaggionun yaptigi bazi ufak cinlikler varki cozene kadar sikinti olabiliyor mesela servis zamanını belirten yol bilgisayarini servisten sonra sifirlamak icin gerekli tus ve kontak kombinasyonunu ararken komple kilometre gorunen dijital ekrani mil olarak ayarliyabiliyorsunuz hatta saat ve tarihi ayarlamakda 15-20 dakikanizi alabiliyor... ama simdiye kadar en cok korktugum on hidrolik sistemde bir problem cikmasiydi 2 aylik bir beklemeden sonra motoru calistirdigimda akunun sanirim bosalmis olmasindan dolayi motor biraz isteksiz calisip hidrolik sistem devreye girmemisti ama akuyu sarj ettirdikten sonrada bu problemi cozmus olduk...... sonuc olarak bunlarin hepsi ufak tefek seyler ama titiz kullanicilar icin mide bulandirici oluyor ve arkanizda saglam bir servis olmasi cok onemli malesef antalya servis konusunda bu ufak tefek problemleri cozmeye yanasmiyor boguren debriyaj problemi ile ilk karsilastigimda servis bana debriyaj kutusunun temizlemeyi cozum olarak sunmus (60 lira) ki ancak bu problemin herkesin basina gelen kronik bir problem oldugunu ogrenmem 3. gidisimden sonra yeter artik verdigim paralar diyip internette arama sonucu olmustur ki verdigim 180 lira piaggio servisini kalkindirma fonuna hibe olmustur

                              Yorum yap

                              Hazırlanıyor...
                              X