Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 14-09-2011, 13:59   #1
A.Tuğrul Kaya
Eski Üye
A.Tuğrul Kaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

A.Tuğrul Kaya isimli Üye şimdilik offline konumundadır
 
Üyelik tarihi: Mar 2010
Motosiklet Markası: Gilera Nexus 500 ie- Honda CBR 250R
Kan Grubu: A Rh+
Şehir: İstanbul
Yaş: 31
Mesajlar: 965
Konjektör Nedir? Konjektör Arızası Sonucunda Ne Gibi Olumsuzluklar Doğabilir?
KONJEKTÖR ARIZASI!

Motorumla yerin 2 kat altında bulunan garajımın yokuşundan çıkarken ilk defa konjektör ışığı yanıp sönmedi. Daha önceleri motoru çalıştırmadan önce biraz yanar söndüğü zamanda kontağa basıp motoru çalıştırırdım...

Yüksek devirlerde tekrar ışık yanıyor,yol bilgisayarından akü voltaj oranıda max derece olan 15 volt olarak gösteriyor...

Bilen arkadaşlar yardımcı olursa çok memnun olurum

1-Konjektör tam olarak nedir?
2-Konjektör arızası ne gibi sıkıntılara yol açabilir?

Teşekkür ederim.
__________________
....:34 HR 2211:....

__--ATK--__
ALİ TUĞRUL KAYA
  Alıntı ile Cevapla
Alt 14-09-2011, 14:15   #2
Kadıköy Motor
Eski Üye
Kadıköy Motor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Kadıköy Motor isimli Üye şimdilik offline konumundadır
 
Üyelik tarihi: Apr 2007
Motosiklet Markası: SRV850
Kan Grubu: A Rh+
Şehir: istanbull
Mesajlar: 1.916
Alicim konjektör şarj dinamosundan gelen AC 10V-20V Elektriği DC 13-14Volta çevirir. Bu sayede hem motorun çalışması için bujilere, ve farlara gerekli enerji hem de akünün şarj olabilmesi için aküye gerekli elektriği sağlayan parçadır.

Senin motorunda anlatımına göre fazla voltaj görünüyor.Kısa sürede değiştirmende fayda var .
__________________
KADIKÖYMOTOR
02163468707

www.kadikoymotor.com

kadikoymotor@hotmail.com.tr
  Alıntı ile Cevapla
Alt 14-09-2011, 14:23   #3
artlim17
Scooturk Takipcisi
artlim17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

artlim17 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
 
Üyelik tarihi: Aug 2011
Motosiklet Markası: YOK :((
Kan Grubu: AB Rh +
Şehir: Çanakkale/LAPSEKİ
Yaş: 45
Mesajlar: 156
Üstat Konjektör açıklaması yapmış fakat bildiğim kadarıyla konjektörle alakalı gösterge tablolarında herhangibir ikaz işığı yok.

Bahsettiğiniz (Sarı) Konvektör ışığı olmasın?
__________________
Turgay İNAN

Yamaha YBR 125-
Satıldı
Majesty 400 - Satıldı
  Alıntı ile Cevapla
Alt 14-09-2011, 14:31   #4
A.Tuğrul Kaya
Eski Üye
A.Tuğrul Kaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

A.Tuğrul Kaya isimli Üye şimdilik offline konumundadır
 
Üyelik tarihi: Mar 2010
Motosiklet Markası: Gilera Nexus 500 ie- Honda CBR 250R
Kan Grubu: A Rh+
Şehir: İstanbul
Yaş: 31
Mesajlar: 965
Peki bu fazla voltajı almak için Xenon far taksak,konjektör değiştirmeden voltajı düşürmeye katkısı olmazmı? :P

Bilgilendirme için teşekkür ederim,en kısa zamanda uğrayacağım yanına...
__________________
....:34 HR 2211:....

__--ATK--__
ALİ TUĞRUL KAYA
  Alıntı ile Cevapla
Alt 14-09-2011, 14:37   #5
A.Tuğrul Kaya
Eski Üye
A.Tuğrul Kaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

A.Tuğrul Kaya isimli Üye şimdilik offline konumundadır
 
Üyelik tarihi: Mar 2010
Motosiklet Markası: Gilera Nexus 500 ie- Honda CBR 250R
Kan Grubu: A Rh+
Şehir: İstanbul
Yaş: 31
Mesajlar: 965
artlim17´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Üstat Konjektör açıklaması yapmış fakat bildiğim kadarıyla konjektörle alakalı gösterge tablolarında herhangibir ikaz işığı yok.

Bahsettiğiniz (Sarı) Konvektör ışığı olmasın?
Evet sarı bir ışık. Genelde arabalarda da var aynı ışıklı gösterge. Çalıştırmadan önce belli bir süre yanar sonra söner. Konjektör diye biliyorum. Konvektör nedir peki?
__________________
....:34 HR 2211:....

__--ATK--__
ALİ TUĞRUL KAYA
  Alıntı ile Cevapla
Alt 14-09-2011, 14:49   #6
artlim17
Scooturk Takipcisi
artlim17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

artlim17 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
 
Üyelik tarihi: Aug 2011
Motosiklet Markası: YOK :((
Kan Grubu: AB Rh +
Şehir: Çanakkale/LAPSEKİ
Yaş: 45
Mesajlar: 156
A.Tuğrul Kaya´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Evet sarı bir ışık. Genelde arabalarda da var aynı ışıklı gösterge. Çalıştırmadan önce belli bir süre yanar sonra söner. Konjektör diye biliyorum. Konvektör nedir peki?
Net bazen çok yavaşlıyor kusura bakmayın.

Şimdi olayın özünü şöyle anlatayım, anladığım kadarıyla sizin motorunuzda da katalizör var, katalizör euro3 ve sonrası motorlarda çevresel açıdan iyileştirmek amacıyla AB tarafından son 10 yıldır mecburi tutulan bir sistemdir.

Bir aracta katalitik konvektör varsa AB normlarında çevreci motor sayılır.

Bu araçların yakıt değerlerinin ölçülebilmesi için egsos ve hava filtrelerinin üzerinde sensörler vardır. Bu sensörler havanın motora girişini, daha sonra egsoz ile çıkışının değerlerini aracın beynine gönderir.

Gönderilen verilerde uyumsuzluk varsa bu lamba yanar. Yani sana YAKIT DEĞERLERİN NORMAL DEĞİL diye uyarır.

Çözümü basıttir bu sensörlere (lambda sensörü yada hava akışmetresi) biraz basınçlı hava tutarsan ışık yanması kesilir ancak çözümü bu değildir.

Bu işten anlayan iyi bir yerde yakıt sisteminizin ayarlarını yaptırmanızı öneririm.

Yada motorunuzun Carbon salınım değerlerini biliyorsanız, normal araçlara yapılan egzos emisyonu yaptırın ve mevcut değerleri tespit ettirin, eminim arada bayağı fark çıkacaktır.

Bu ışığın yanıyor olması; Uzun vadede size hiç bir zararı olmaz sadece aracınızın yakıtı artar.
__________________
Turgay İNAN

Yamaha YBR 125-
Satıldı
Majesty 400 - Satıldı
  Alıntı ile Cevapla
Alt 14-09-2011, 15:11   #7
A.Tuğrul Kaya
Eski Üye
A.Tuğrul Kaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

A.Tuğrul Kaya isimli Üye şimdilik offline konumundadır
 
Üyelik tarihi: Mar 2010
Motosiklet Markası: Gilera Nexus 500 ie- Honda CBR 250R
Kan Grubu: A Rh+
Şehir: İstanbul
Yaş: 31
Mesajlar: 965
artlim17´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Net bazen çok yavaşlıyor kusura bakmayın.

Şimdi olayın özünü şöyle anlatayım, anladığım kadarıyla sizin motorunuzda da katalizör var, katalizör euro3 ve sonrası motorlarda çevresel açıdan iyileştirmek amacıyla AB tarafından son 10 yıldır mecburi tutulan bir sistemdir.

Bir aracta katalitik konvektör varsa AB normlarında çevreci motor sayılır.

Bu araçların yakıt değerlerinin ölçülebilmesi için egsos ve hava filtrelerinin üzerinde sensörler vardır. Bu sensörler havanın motora girişini, daha sonra egsoz ile çıkışının değerlerini aracın beynine gönderir.

Gönderilen verilerde uyumsuzluk varsa bu lamba yanar. Yani sana YAKIT DEĞERLERİN NORMAL DEĞİL diye uyarır.

Çözümü basıttir bu sensörlere (lambda sensörü yada hava akışmetresi) biraz basınçlı hava tutarsan ışık yanması kesilir ancak çözümü bu değildir.

Bu işten anlayan iyi bir yerde yakıt sisteminizin ayarlarını yaptırmanızı öneririm.

Yada motorunuzun Carbon salınım değerlerini biliyorsanız, normal araçlara yapılan egzos emisyonu yaptırın ve mevcut değerleri tespit ettirin, eminim arada bayağı fark çıkacaktır.

Bu ışığın yanıyor olması; Uzun vadede size hiç bir zararı olmaz sadece aracınızın yakıtı artar.
Çok teşekkür ederim Turgay bey,inşallah bahsettiğiniz gibidir...

Gerçi ilk etapta bende yakıtta bir problem vardır diye olumlu tarafından düşünmüştüm. Kalitesiz/katkılı/kaçak (artık nasıl adlandırıyorsanız) yakıtlarda yanma problemi olacağından, bahsettiğiniz gibi ışığın yanmasına neden olabilir. Ama ışık sürekli yanmaya başladıktan sonra aküde bir problem meydana geldi. Daha sonrada aküyü değiştirmek zorunda kaldım zaten...
__________________
....:34 HR 2211:....

__--ATK--__
ALİ TUĞRUL KAYA
  Alıntı ile Cevapla
Alt 14-09-2011, 15:19   #8
murat arslan
Eski Üye
murat arslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

murat arslan isimli Üye şimdilik offline konumundadır
 
Üyelik tarihi: Oct 2010
Motosiklet Markası: yok
Kan Grubu: A Rh+
Şehir: düzce
Yaş: 43
Mesajlar: 970
Akü voltaj göstergesinin gösterdiği 15 volt fazla,her an akünüzü eritip sizi yolda bırakabilir.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 14-09-2011, 15:29   #9
artlim17
Scooturk Takipcisi
artlim17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

artlim17 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
 
Üyelik tarihi: Aug 2011
Motosiklet Markası: YOK :((
Kan Grubu: AB Rh +
Şehir: Çanakkale/LAPSEKİ
Yaş: 45
Mesajlar: 156
Gösterge tablonuzdaki sarı ikaz yakıt değerlerinizle alakalı,

15 volltluk şarj değeride Üstadın da dediği gibi yüksek bi değer, Konjektör bu düzenlemeyi yapan bi elektronik devredir, yeni bir konjektörle test edip üzerindeki konjektörün vadesinin dolup dolmadıını anlayabilirsiniz.
__________________
Turgay İNAN

Yamaha YBR 125-
Satıldı
Majesty 400 - Satıldı
  Alıntı ile Cevapla
Alt 14-09-2011, 16:01   #10
Cedath
Eski Üye
 
Üyelik tarihi: Jul 2009
Motosiklet Markası: HONDA
Kan Grubu: B Rh +
Şehir: İstanbul-/-Karabük
Mesajlar: 888
Motordaşım Ali malum aynı motora sahip olduğumuz için bende bi kaç bişey yazayım , akü değeri yol bilgisayarına göre 13~14,5 geçmiyor , motor çalıştığında ise 15 in üzerinde bi değer görmedim zaten normal şartlarda çıkması mümkün değil elektronik devre max değeri 15 dir motor çalışırken 15 in üzerine çıkıyor mu ? . Bahsettiğin ışık Turgay bey'in yazdığı gibi yakıt sistemi ile ilgili son aldığın benzini her zaman aldığın yerden almadıysan benzinin yanma oranı düşük olma ihtimali ile bi ihtimal yakamıyordur o yüzden ışık yanıyor olabilir nacizane fikrim budur ...
__________________
Sedat Y.
  Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Yeni Mesaj yazma yetkiniz aktif değil dir.
Mesajlara Cevap verme yetkiniz aktif değil dir.
Eklenti ekleme yetkiniz aktif değil dir.
Kendi Mesajınızı değiştirme yetkiniz aktif değil dir.

Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Gitmek istediğiniz klasörü seçiniz



Saat: 23:36


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.