Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 17-12-2011, 19:06   #1
Engin Ençetin
Eski Üye
Engin Ençetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Engin Ençetin isimli Üye şimdilik offline konumundadır
 
Üyelik tarihi: Dec 2006
Motosiklet Markası: Vespa Granturismo 200 L
Kan Grubu: B Rh +
Şehir: İstanbul - Bodrum
Yaş: 57
Mesajlar: 7.516
Motosiklete LPG uygulaması hemde 2 zamanlıya.
Bu proje Abdullah usta ile benim epeydir düşündüğümüz acaba olurmu, olursa nasıl olur dediğimiz bir projeydi. Sonunda oldu test ettik herhengi bir problem olmadı. 150 cc'lik 2 zamanlı bir motordu çekişinde en ufak bir azalma olmadı.



Motosikletlerde LPG montajı bazı özel parçaların motora ilave edilmesiyle yapılır. Motorun mevcut yakıt ve ateşleme sistemine müdahale edilmez



Torpidoya yerleştirilen bir yakıt seçici anahtar marifetiyle motorun istendiği zaman benzin, istendiği zaman LPG ile çalıştırılması mümkündür.



Kask bölmesine yerleştirilen piknik tüpü bir hortum ile motor bölümüne getirilen sıvı haldeki LPG, burada önce LPG elektrovalfine gelir buradanda Buharlaştırıcı-Regülatöre gelir.,







Buharlaştırıcı-Regülatör, sıvı haldeki LPG’ yi motorun soğutma suyu devresinden aldığı ısı ile iki kademede gaz haline dönüştürmektedir. LPG, Buharlaştırıcı-Regülatör çıkışında 600-800 milibar basınca ulaşmıştır.



Motorun ihtiyaç duyduğu LPG miktarı, motorda meydana gelen vakuma bağlı olarak Buharlaştırıcı-Regülatör’ de bulunan bir meme, diyafram, yay vasıtası ile otomatik olarak ayarlanmaktadır.



Buharlaştırıcı-Regülatörden çıkan LPG, esnek bir hortumla bir ayar vidasından geçtikten sonra, karbüratör üzerine monte edilen ve gaz ile havanın homojen bir şekilde karışımını sağlayan mikser parçasına gelir.



Motorun sağladığı vakum marifetiyle de gaz- hava karışımı silindirlere kadar ulaşır. Tabii ki, bu safhada benzin elektrovalfi benzin akışını durdurmuş olmalıdır.







Veeeeee fiiiiiinnnnaaaaalllll.........





E.H.Ajansı Yapımıdır.
__________________
İletişim:
0532 735 81 71
  Alıntı ile Cevapla
Alt 17-12-2011, 20:14   #2
murat kolaçan
Eski Üye
murat kolaçan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

murat kolaçan isimli Üye şimdilik offline konumundadır
 
Üyelik tarihi: Aug 2010
Motosiklet Markası: SYM Joymax 250i
Kan Grubu: AB Rh +
Şehir: Alanya
Yaş: 43
Mesajlar: 2.865
La havle vela
__________________
Alkollü iken araç kullanmayın..
Do not drink and ride or drive or fly
.Take a cab.

  Alıntı ile Cevapla
Alt 17-12-2011, 20:17   #3
can.gungor
Eski Üye
can.gungor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

can.gungor isimli Üye şimdilik offline konumundadır
 
Üyelik tarihi: Nov 2008
Motosiklet Markası: Piaggio Xevo 250ie.
Kan Grubu: A Rh+
Şehir: Istanbul
Yaş: 32
Mesajlar: 1.334
Ay giden ilk Türk olmayın da hem de bir hexagonla...
__________________
Can GÜNGÖR
Piaggio Xevo 250ie.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 17-12-2011, 22:26   #4
sozgenturk
Eski Üye
sozgenturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

sozgenturk isimli Üye şimdilik offline konumundadır
 
Üyelik tarihi: May 2010
Motosiklet Markası: YBR125
Kan Grubu: 0 Rh +
Şehir: Adana
Yaş: 33
Mesajlar: 1.313
Engin abi kapıda '' İtalyan sıralı sistem LPG montajı yapılır'' tabelası görecekmiyiz
__________________
Serdar

Dink200i 13.500 km gitti...

Herkez Kendi Mevsimini Yaşar...
  Alıntı ile Cevapla
Alt 17-12-2011, 22:39   #5
atezer
Scooturk Takipcisi
atezer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

atezer isimli Üye şimdilik offline konumundadır
 
Üyelik tarihi: Sep 2009
Motosiklet Markası: Daelim S3 Advance
Kan Grubu: 0 Rh -
Şehir: İZMİR/İSTANBUL
Yaş: 53
Mesajlar: 392
Endişeye gerek yok Hindistanda yıllardır kullanılıyor. LPG li otomobil kadar başarılı.
Engin bey tebrikler.
YouTube Video
If you are able to see this message it means that you don't have flash installed or that the video server is down.

Daha ileri gidilip profesyonel kitlerde geliştirildi.

YouTube Video
If you are able to see this message it means that you don't have flash installed or that the video server is down.
__________________
http://www.scooturk.net/image.php?type=sigpic&userid=3561&dateline=1324157  457
iyi olmak kolaydır, zor olan adil olmaktır....
  Alıntı ile Cevapla
Alt 17-12-2011, 23:00   #6
tupcu hoca
Yeni Üye
tupcu hoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

tupcu hoca isimli Üye şimdilik offline konumundadır
 
Üyelik tarihi: Dec 2011
Motosiklet Markası: Honda Silverwing LPG'li
Kan Grubu: A Rh -
Şehir: tekirdağ
Mesajlar: 37
Elınıze saglık guzel olmus.Kazasız belasız kullanın.
Mikseri kaldırırsanız daha verimi olur.Bu sekilde benzin sarfiatı iki katına çıkar.Bir litre benzin 14.8 kg hava ile karısır,
  Alıntı ile Cevapla
Alt 17-12-2011, 23:04   #7
Mel-a-ku
Eski Üye
Mel-a-ku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Mel-a-ku isimli Üye şimdilik offline konumundadır
 
Üyelik tarihi: May 2007
Motosiklet Markası: ZZ-R 1100
Kan Grubu: B Rh +
Şehir: Beykoz
Mesajlar: 753
lpg subaplarda daha fazla isinmaya sebep olur. heleki yaglama sistemi yakit sistemiyle birlikte calisan 2 zamanli bir motorda subaplarin zarar gormesi kacinilmazdir. ben kesinlikle tavsiye etmiyorum 2 zamanli motorda lpg yi. 4 zamanli motorun calisma prensibi bir otomobilinkinden farksiz ancak 2 zamanli patlayarak atesleme yapan bir motor sistemi. dolayisiyla lpg de kuru bir yakit ve oktani yuksek. cok yakinda motor cortlayacak. demedi demeyin. lpg nin, her yazimda savunucusu oldum. ancak 2 zamanli da hayir.
__________________
Melih
2012 agustos -...... 94` zz-r 1100
2011 kasim-2012 agst 06` sym gts250
2011 mayis-2011 kasim 07` kymco xciting 500
2010 mayis-2011 mayis 08` Hyosung GT650R
2005 kasim-2011 eylul 06`Mondial 151
  Alıntı ile Cevapla
Alt 17-12-2011, 23:08   #8
Engin Ençetin
Eski Üye
Engin Ençetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Engin Ençetin isimli Üye şimdilik offline konumundadır
 
Üyelik tarihi: Dec 2006
Motosiklet Markası: Vespa Granturismo 200 L
Kan Grubu: B Rh +
Şehir: İstanbul - Bodrum
Yaş: 57
Mesajlar: 7.516
Biz bunu sadece deneme amaçlı kendi motorumuza uyguladık. Çalışıp 2 tur attıktan sonra sistemi söktük. Burada sadece yapabilirmiyizi denemekti.
__________________
İletişim:
0532 735 81 71
  Alıntı ile Cevapla
Alt 17-12-2011, 23:10   #9
atezer
Scooturk Takipcisi
atezer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

atezer isimli Üye şimdilik offline konumundadır
 
Üyelik tarihi: Sep 2009
Motosiklet Markası: Daelim S3 Advance
Kan Grubu: 0 Rh -
Şehir: İZMİR/İSTANBUL
Yaş: 53
Mesajlar: 392
Hava soğutmalı Dört zamanlı motorlarda kış aylarında sorun olacağını sanmam. Fakat yazın kullanılmasınıda tavsiye etmem. Sıvı soğutmalı motorlarda sıkıntı olmaz diye düşünüyorum.
__________________
http://www.scooturk.net/image.php?type=sigpic&userid=3561&dateline=1324157  457
iyi olmak kolaydır, zor olan adil olmaktır....
  Alıntı ile Cevapla
Alt 17-12-2011, 23:19   #10
Mel-a-ku
Eski Üye
Mel-a-ku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Mel-a-ku isimli Üye şimdilik offline konumundadır
 
Üyelik tarihi: May 2007
Motosiklet Markası: ZZ-R 1100
Kan Grubu: B Rh +
Şehir: Beykoz
Mesajlar: 753
Engin Ençetin´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Biz bunu sadece deneme amaçlı kendi motorumuza uyguladık. Çalışıp 2 tur attıktan sonra sistemi söktük. Burada sadece yapabilirmiyizi denemekti.
evet abdullah ustaninda sizinde ellerinize saglik. tabiki olur ama saglikli olmaz. 4 zamanli ve su sogutmali motorlarda sorunsuz calisir. ama ben yine de tavsiye etmiyorum. 100 km de etsin etsin 7-8 lira kar etsin. allah korusun herhangi bir ariza ya sebebiyet verirse cok daha masrafli. dusunsenize bir piston krank silindir setinin fiyatini ..
__________________
Melih
2012 agustos -...... 94` zz-r 1100
2011 kasim-2012 agst 06` sym gts250
2011 mayis-2011 kasim 07` kymco xciting 500
2010 mayis-2011 mayis 08` Hyosung GT650R
2005 kasim-2011 eylul 06`Mondial 151
  Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Yeni Mesaj yazma yetkiniz aktif değil dir.
Mesajlara Cevap verme yetkiniz aktif değil dir.
Eklenti ekleme yetkiniz aktif değil dir.
Kendi Mesajınızı değiştirme yetkiniz aktif değil dir.

Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Gitmek istediğiniz klasörü seçiniz



Saat: 07:26


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.